۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۰۹
کد خبر: 83249513
T T
۰ نفر

راههاي كوهستاني بلده نور همچنان بسته است

۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۰۹
کد خبر: 83249513
راههاي كوهستاني بلده نور همچنان بسته است

نوشهر- ايرنا - رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي نور اعلام كرد به علت برف سنگين و كولاك شديد راههاي كوهستاني و سخت گذر مناطقي از اين شهرستان بويژه محور 'پل زنگوله به بلده ' همچنان بسته است.

بارندگي شديد در جلگه و برف در ارتفاعات از روز يكشنبه هفته جاري درمازندران آغاز شده و همچنان نيز ادامه دارد.
راه ارتباطي بلده به پل زنگوله حدود 60 كيلومتر طول دارد و مسافران در حال گذر از محور كندوان كه مقصد آن ها شهرها و روستاهاي شرقي مازندران باشد، مي توانند از اين مسير نيز در زمان اوج ترافيك تردد داشته باشند.
سليمان ايزدي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اگرچه نيروهاي راهداري در سه روز گذشته به طور شبانه روزي مشغول عمليات نمك پاشي و برفروبي مسيرهاي پوشيده از برف در اين منطقه بودند ولي ريزش سنگين برف و كولاك شديد بازگشايي مسيرها را دچار مشكل كرده است.
وي اظهار داشت: ارتفاع برف در برخي از اين مناطق به حدود 70 سانتي متر رسيده است ضمن آنكه اگراين مسير بازگشايي شود براثر ريزش بهمن مي تواند براي مسافران خطر آفرين باشد.
رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان نور به رانندگان خودروهاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني در برخي از مسيرهاي سخت گذر و كوهستاني اين شهرستان توصيه كرد كه به طور حتم از زنجيرچرخ استفاده كنند تا تردد خودروها مختل نشود.
بخش كوهستاني بلده نور با 46 روستا و جمعيت 12 هزار نفري داراي 120 كيلومتر جاده اصلي و 300 كيلومتر راه فرعي است.
اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي نور حدود 750 كيلومتر راه اصلي و فرعي را زيرپوشش دارد.
شهرستان نور با جمعيتي دست كم 130 هزار نفردرغرب مازندران قراردارد.
7078 /1899