۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
کد خبر: 83250486
T T
۰ نفر

ژاپن وجود آب در سطح سیارك ریوگو را تایید كرد

۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
کد خبر: 83250486
ژاپن وجود آب در سطح سیارك ریوگو را تایید كرد

پكن- ایرنا- تیم تحقیقات فضایی ژاپنی وجود آب بر سطح سیارك ریوگو جایی كه كاوشگر هایابوسا 2 در حال انجام ماموریت است را تایید كرد.

به گزارش ایرنا تلویزیون ژاپن روز پنجشنبه گزارش كرد اعضای این تیم تحقیقاتی متشكل از آژانس اكتشافات هوا فضای ژاپن (جاكسا) و به همراه چندین دانشگاه، تركیب بافت سنگ های جمع آوری شده توسط كاوشگر هایابوسا از سطح سیارك ریوگو را به مدت دو ماه با كمك اشعه های مادون قرمز این كاوشگر مورد آزمایش قرار داده اند این محققان هم اكنون می گویند كه به نشانه ای دست یافته اند كه حاكی از وجود آب در سنگهای موجود در سیارك ریوگو است.
بنا بر گفته این محققان این بدان معنا است كه در سطح این سیارك آب وجود دارد اما این آب به صورت مایع یا یخ نیست بلكه به صورت مواد معدنی حاوی هیدروكسیل است.
كاوشگر هایابوسا 2 كه بر سطح سیارك ریوگو فرود آمده بود در ماه فوریه نمونه سنگ هایی را از سطح این سیارك جمع آوری كرده است.
تیم تحقیقاتی جاكسا می گوید كه ممكن است سیارك ریوگو از به هم پیوستن مجدد ذرات حاصل از برخورد یك جرم آسمانی به وجود آمده باشد.
كوهی كیتازاتو، یكی از اعضای این تیم می گوید اگر هایابوسا 2 نمونه های سنگ جمع آوری شده از سطح ریوگو را در سال 2020 به زمین بیاورد به كشف های بسیاری دست خواهند یافت.
او گفت امیدوار است كه این ماموریت با موفقیت انجام شود.
**آساق**1904**