۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۳۱
کد خبر: 83251192
T T
۰ نفر

خيل مسافران نوروزي ميهمان شهر مرزي آستارا هستند

۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۳۱
کد خبر: 83251192
خيل مسافران نوروزي ميهمان شهر مرزي آستارا هستند

آستارا - ايرنا - تعطيلات نوروزي باعث حضور گردشگران داخلي و خارجي در مراكز اقامتي آستارا شده و معابر عمومي اين شهرستان، مملو از مهمانان بهاري است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در نخستين لحظات سال نو، آستارا هواي باراني داشت و بهار طراوت و جلوه هاي زيبايي در ساحل، جنگل و روستاها ايجاد كرده بود اما هوا در دومين روز فروردين ماه صاف و آفتابي شد و حضور گردشگران در بازار ساحلي، تالاب استيل و گردنه حيران اين شهرستان چشمگير است.
برخي مسافران از استان هاي آذربايجان شرقي و اردبيل وارد آستارا شده اند و با اقامت در مناطق ديدني اوقات خوشي را مي گذرانند.
ترافيك نيمه سنگين در خيابان هاي امام خميني (ره) و فارابي آستارا مشهود و تردد به كندي صورت مي گيرد و در محور آستارا - اردبيل، مسافران ناگزير به كنار زدن خودرو و توفيق اجباري استفاده از طبيعت مي شوند.
علي محمدي از گردشگران آستارا گفت: تالاب استيل آستارا مورد توجه خانواده ما قرار گرفت و اميدواريم در حاشيه آن، سرويس هاي بهداشتي و واحدهاي خدماتي ساخته شود.
فرماندار شهرستان آستارا هم گفت: بر روند خدمات سفرهاي نوروزي نظارت مي شود و پيش از آغاز سال جديد، 6 جلسه ستاد خدمات سفر در فرمانداري برگزار شد و امدادگران نوروزي جمعيت هلال احمر در ميدان گاز و جاده آستارا به اردبيل براي راهنمايي و خدمات رساني به مسافران نوروزي مستقر شده اند.
حسن رستم زاد افزود: مسافران فرهنگي در 21 مدرسه ساكن مي شوند و 20 باب مسجد براي خدمات عمومي و اقامه نماز مسافران آماده شده است.
وي بيان كرد: 25 واحد نانوايي براي پخت نان از ساعت 6 تا 21 تعيين شده و از ساعت 21 تا 24 نيز تعدادي از نانوايان آزاد پز فعاليت مي كنند.
وي ادامه داد: اماكن اقامتي آستارا ظرفيت پذيرش روزانه حدود پنج هزار گردشگر را دارند و با ورود گردشگران نوروز، در خيابان هاي اصلي آستارا و محورهاي مواصلاتي اين شهرستان ترافيك نيمه سنگين وجود دارد و با تلاش پليس و همكاري مردم، امنيت گردشگران فراهم شده است.
تالاب استيل، باغ پرندگان، پارك حيات وحش، ساحل و بازار ساحلي ، منطقه بهارستان و آبگرم كوته كومه، بقاع پير قطب الدين صفوي و امام زاده سيد ابراهيم و سيدقاسم (ع) از جاذبه هاي گردشگري آستاراست.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع شده و مركز آن با ميزباني چند ميليون مسافر در سال و تردد بيش از 800 هزار گردشگر داخلي و خارجي از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذير ايران است.
7105 / 7124 /6030