۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۴۷
کد خبر: 83251935
T T
۰ نفر

چین به فروش تسلیحات آمریكا به تایوان اعتراض كرد

۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۴۷
کد خبر: 83251935
چین به فروش تسلیحات آمریكا به تایوان اعتراض كرد

پكن- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام كرد كشورش در پی اعلام آمریكا برای فروش اسلحه به تایوان، رسما یادداشت اعتراضی تسلیم واشنگتن كرده است.

به گزارش ایرنا 'گنگ شوانگ' روز شنبه در پكن به خبرنگاران گفت: از آمریكا می خواهیم هر گونه فروش تسلیحاتی و ارتباط نظامی با تایوان را در هر شكل آن متوقف كند.
تایوان درخواست كرده بود كه بیش از 60 فروند جنگنده اف 16 از آمریكا خریداری كند و آن طور كه تارنمای چاینا نیوز نوشته است دولت آمریكا هم این درخواست را تصویب كرده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: پكن بشدت و قاطعانه با فروش چنین محموله های تسلیحاتی به تایوان از سوی آمریكا مخالف است و با این روند مقابله می كند.
وی هشدار داد اقداماتی از این دست كل منطقه تنگه تایوان را به خطر می اندازد و نقض اصل چین واحد محسوب می شود و به روابط چین و آمریكا لطمه می زند آمریكا باید به تعهداتی كه نسبت به منطقه دارد پایبند باشد و بیانیه های مرتبط با اصل یك چین را مراعات كند.
این سخنگو همچنین به گزارش اخیر آمریكا درباره هنگ كنگ و اتهامات این كشور به چین اشاره كرد و گفت كه این گزارش مداخله جویی آشكار و گستاخانه واشنگتن در مسایل داخلی چین و هنگ كنگ است.
وی افزود: آمریكا باید اقدامات و اظهاراتش را درباره هنگ كنگ و اتهام زنی به چین اصلاح كند و بداند كه مسایل هنگ كنگ جزو امور داخلی چین محسوب می شود و كشورهای دیگر حق دخالت در آن را ندارند.
آساق**231**1904**