۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۴۰
کد خبر: 83252979
T T
۰ نفر
بازرسي و نظارت ويژه نوروز تاسيسات گردشگري آذربايجان غربي آغاز شد

اروميه - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي گفت: بازرسي و نظارت ويژه نوروز تاسيسات گردشگري استان در راستاي تامين رفاه و سلامت ميهمانان نوروزي آغاز شد.

جليل جباري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين بازرسي ها با توجه شروع ايام تعطيلات نوروز و در راستاي سنجش آمادگي كامل تأسيسات گردشگري براي ارائه خدمات مطلوب و فراهم آوردن رضايت خاطر مسافران و گردشگران ورودي به آذربايجان غربي طرح ريزي شده است.
وي اظهار داشت: مرحله نخست نظارت بر تأسيسات گردشگري استان شامل مجتمع‌هاي خدمات رفاهي بين‌راهي، رستوران‌ها، مراكز اقامتي و پذيرايي، دفاتر خدمات مسافرتي و همچنين بوم گردي هاي استان انجام و به ‌صورت مستمر ادامه دارد.
وي بيان كرد: كارشناسان اعزامي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي در سفر به شهرستان هاي جنوب استان به همراه نمايندگان فرمانداري، شهرداري و سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، از وضعيت پايگاه هاي اطلاع رساني و محل هاي برگزاري جشن نوروزگاه شهرستان هاي بوكان، مياندوآب و پايگاه ملي حسنلو و نمايشگاه هاي صنايع دستي بازديد كردند.
جباري اظهار داشت: ميراث فرهنگي استان به عنوان دبيرخانه ستاد تسهيلات خدمات سفر استان همواره نظارت كاملي بر اسكان و تاسيسات گردشگري دارد و آماده دريافت هرگونه پيشنهاد و انتقاد هموطنان است.
به گزارش ايرنا اعضاي ستاد اجرايي خدمات سفر آذربايجان غربي با 10 كميته از جمله كميته هاي برنامه ريزي و آمار، اطلاع رساني و تبليغات، خدمات فرهنگي و اسكان، بهداشت و سلامت، انتظامي و امنيتي، تنظيم بازار، كميته حمل و نقل از ماه هاي گذشته با تشكيل جلساتي در صدد هستند تا سفرهاي نوروزي ايمن و مطلوبي را براي گردشگران و مهمانان فراهم كنند.
بازرسي و نظارت بر اماكن اقامتي و هتل ها، نظارت و بازديد از مراكز عرضه مواد غذايي، رستوران ها، سرويس هاي بهداشتي و نمازخانه ها، استقرار در جاده ها و برخورد با متخلفان ترافيكي، ارائه خدمات امداد و نجات به مسافران و تدارك استراحتگاه هاي بين راهي از جمله خدماتي است كه اين ستاد در طول ايام نوروز به مسافران ارائه مي كند.
7125/2093