۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۲۷
کد خبر: 83254526
T T
۰ نفر

ستاد مديريت بحران فريدونشهر به حالت آماده باش درآمد

۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۲۷
کد خبر: 83254526
ستاد مديريت بحران فريدونشهر به حالت آماده باش درآمد

اصفهان- ايرنا- فرماندار فريدونشهر گفت: به دنبال استمرار فعاليت سامانه بارشي اخير در غرب اصفهان ستاد مديريت بحران اين شهرستان به حالت آماده باش آمده است.

ناصر اسدي شامگاه روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا به تشكيل نخستين جلسه ستاد ميريت بحران اين شهرستان پيش از ظهر امروز در راستاي آمادگي براي مقابله با خطرات احتمالي سيل و خسارات ناشي از آن اشاره و بيان كرد: به مردم شهرستان در شهر و روستاها در خصوص پيشگيري از هر گونه خسارت جاني و مالي اطلاع رساني لازم داده شد.
فرماندار فريدونشهر افزود: هماهنگي لازم با همه نهادهاي مرتبط با مديريت بحران مانند آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، شركت توزيع برق ، شهرداري‌ها ، دهياري ها، شركت آب و فاضلاب شهري و روستايي، هلال احمر و بنياد مسكن براي كنترل حوادث مرتبط همچنين خدمت رسانه به شهروندان و اسكان اضطراري مسافران صورت گرفته است.
ناصر اسدي افزود: با توجه به بارش برف در فريدونشهر در زمان حاضر تنها دو محور روستايي كلوسه و كمران به دليل بارش سنگين برف مسدود است و ساير محورها باز و تردد در آن جريان دارد.
به گفته وي عمليات بازگشايي اين محورها بلافاصله پس از قطع بارش ها آغاز خواهد شد.
فرماندار فريدونشهر هشدار داد گردشگران و مسافران طي چند روز آينده از سفر به غرب استان به خصوص شهرستان فريدونشهر بپرهيزند.
وي افزود: مسافران قبل از عزيمت به مقصد مورد نظر از آخرين وضعيت جوي راه ها اطلاع پيدا كنند و با نخستين ورود به شهرهاي در مسير سفر خود به دنبال اسكان در محل هاي تعيين شده باشند و از ادامه تردد در محورها خودداري كنند.
فرماندار فريدونشهر افزود: 20 دستگاه سبك و سنگين برف‌روب و 4 دستگاه بولدوزر در محورهاي مواصلاتي اين شهرستان به حالت آماده‌باش قرار دارند .
بر اساس گزارش هاي هواشناسي ميزان بارش ها در فريدونشهر تا اكنون افزون بر 50 ميلي متر بوده است.
بارندگي در برخي ساعات به صورت بارش برف سنگين بوده كه صبح امروز ارتفاع آن در 24 ساعت گذشته بيش از 20 سانتي متر اعلام شده است.
بر اين اساس ميزان كل بارش ها در سال زراعي جاري تا اكنون 515 ميلي متر گزارش شده است كه نسبت به ميانگين مشابه سال قبل، چهار برابر افزايش داشته است.
كارشناسان هواشناسي هشدار داده اند با توجه به اعلام سازمان هواشناسي كشور مبني بر بارش شديد باران در استان اصفهان و استان‌هاي همجوار، همشهريان و مسافران به هيچ وجه در حاشيه رودخانه ها و نهرهاي اطراف شهرها اسكان نداشته باشند چرا كه احتمال بالا آمدن آب اين رودخانه بسيار زياد است.
مردم بسياري از شهرها و روستاهاي غرب استان از شب گذشته شاد بارش هاي بهاري بودند. اين بارش ها در برخي از مناطق همچنان ادامه دارد.
فريدونشهر با 35 هزار نفر جمعيت در 180 كيلومتري غرب اصفهان قرار دارد.
6026/9861