۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۳
کد خبر: 83255517
T T
۰ نفر

وضعیت شهرستان بویراحمد همچنان بحرانی است

۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۳
کد خبر: 83255517
وضعیت شهرستان بویراحمد همچنان بحرانی است

یاسوج- ایرنا- فرماندار بویراحمد تاكید كرد كه بارندگی بالای 220 میلیمتر و طغیان رودخانه های بشار و كبگیان سبب از بین رفتن مزارع پرورش ماهی، اراضی كشاورزی،گلخانه ها، پل های ارتباطی روستاها و ایجاد وضعیت بحرانی در این شهرستان شده است.

به گزارش ایرنا، شاهرخ كناری در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: شدت بارندگی ها در این شهرستان به اندازه ای بوده كه سه روستای پریكدان، مور صفای دشتروم و لیراب كبگیان تخلیه اضراری شدند.
وی ادامه داد: طغیان رودخانه كبگیان باعث از بین رفتن تمامی مزارع پرورش ماهی حاشیه رودخانه و اراضی كشاورزی شده است.
وی افزود: ابنیه و مزارع پرورش ماهی و فضاهای گردشگری تنگ سریز در این شهرستان نیز به كلی از بین رفته و برخی نیز آسیب جدی دیده است.
كناری ادامه داد: راه ارتباطی و دسترسی 60 روستای شهرستان به دلیل رانش زمین، ریزش كوه و یا از بین رفتن پل های ارتباطی مسدود شده است.
وی اضافه كرد: برق مناطق لوداب، سپیدار، جلیل و بسیاری از روستاهای شهرستان بویراحمد از روز دوشنبه تاكنون قطع است.
فرماندار بویراحمد تاكید كرد: روستای آبیدك در دهستان زیلایی بر اثر رانش زمین محو شده و هیچ اثری از آن وجود ندارد.
كناری یادآوری كرد به دلیل اینكه پیش بینی حادثه می شد روستا قبل از رانش زمین از سكنه خالی شده بود اما خانه ، احشام و زندگی مردم روستا از بین رفت.
وی با بیان اینكه سپیدار و جلیل دو منطقه پر بارش در استان و شهرستان بویراحمد هستند گفت: هواشناسی در این دو منطقه ایستگاه ندارد اما به استناد دستگاه های باران سنج شركت آب منطقه ای بارندگی در این مناطق بیش از 220 میلیمتر بوده كه خسارت فراوانی به باغات و اراضی و ابنیه آنها وارد شده است.
كناری ادامه داد: به دلیل اینكه تمهیدات لازم اندیشیده شده بود و 20 تا 30 نقطه بحرانی شهر یاسوج از روز قبل مسدود شده تلفات جانی تاكنون گزارش نشده است.
وی یادآوری كرده سیل به باغ های منطقه كاكان بویراحمد نیز خسارت فراوانی وارد كرده كه تا پس از اتمام وضعیت بحران نمی توان برآورد دقیقی از آن ارایه كرد.
فرماندار بویراحمد با اشاره به خسارات وارده به شهر یاسوج نیز گفت: پل تازه تاسیس مختار به طور كامل تخریب شد و محله بختیاری های شرف آباد كه بخش اعظمی از جمعیت شهر یاسوج را در خود جا داده نیز در حالت بحران قرار دارد و آب وارد منازل مردم شده است.
وی ادامه داد: به پل پنحم و پل زردك نیز آسیب زیادی وارد شده است و در صورت تداوم بارندگی ها احتمال تخریب پل زردك نیز وجود دارد.
بارندگی در كهگیلویه و بویراحمد از بامداد دوشنبه آغاز شده و طیق اعلام هواشناسی بارندگی تا صبح چهارشنبه ادامه دارد.
در برخی از مناطق شهرستان بویراحمد تا بیش از 220 میلی متر بارندگی گزارش شده است.
9929/1662
۰ نفر