۶ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۳۳
کد خبر: 83256117
T T
۰ نفر
روزنامه لبنانی: همكاری كشورهای عربی با ایران كلید مبارزه با اسرائیل است

تهران - ایرنا - روزنامه لبنانی البناء در گزارشی به قلم عصام النعمان نویسنده و تحلیلگر مسائل خاورمیانه با بررسی پیامدهای اقدام آمریكا در خصوص جولان، تاكید كرد: كشورهای عربی برای ایستادگی برابر آمریكا و رژیم صهیونیستی ایران را انتخاب كنند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از روزنامه البناء، آنچه ترامپ قصد اجرای آن را دارد معامله قرن نیست بلكه خنجر قرن است كه با انتقال سفارتخانه آمریكا به قدس بر روح و پیكر قدس فرو رفت و سپس با به رسمیت شناخته شدن جولان اشغالی به عنوان بخشی از اراضی رژیم صهیونیستی پیكره سوریه را جریحه دار كرد.
از سوی دیگر مایك پمپئو وزیر خارجه آمریكا كه به تازگی به لبنان سفر كرده بود، مسئولان و مقام های لبنانی را تهدید كرد تا به حمایت سیاسی خود از حزب الله پایان دهند چرا كه در غیر این صورت تحریم های همه جانبه مشابه تحریم ها علیه ایران، شامل لبنان نیز خواهد شد.
به نوشته این نشریه لبنانی، خنجرهایی كه ترامپ یا به تعبیر بهتر آمریكا بر پیكره قدس، جولان و لبنان وارد كرده است، پیامدهایی خواهد داشت كه فقط محدود به این مناطق نخواهد بود بلكه بسیاری از كشورهای عربی و مسلمان را هم شامل می شود.
تصور كنید كه ترامپ، این شخص متوهم با تفكر صهیونیستی خود بتواند در دور بعدی انتخابات آمریكا در سال 2020 پیروز شود، اقدام بعدی وی قطعا به رسمیت شناختن كرانه باختری به عنوان بخشی از سرزمین ادعایی رژیم صهیونیستی خواهد بود.
روزنامه البناء ادامه داد: چشم طمع اسرائیلی ها و آمریكایی ها به كشورهای عربی از نیل تا فرات امتداد دارد و هیچ حد و مرزی برای این طمع ترسیم نشده است، اكنون دیگر وقت آن رسیده كه كشورهای عربی از خواب غفلت بیدار شده و با هشیاری روابط سیاسی و بین المللی خود را با دیگر كشورها بازسازی كنند.
اكنون كشورهای عربی باید با درك شرایط منطقه، مسئولیت و دین خود را برابر این اقلیم ادا كنند و بدانند كه در صورت عدم اتخاذ یك موضع مناسب و واحد برابر آمریكا و رژیم صهیونیستی، چه پیامدهایی در انتظار آنان خواهد بود.
عصام النعمان در ادامه این گزارش به چند نكته مهم اشاره كرد و نوشت: نخست آن كه درگیری و تنش در فلسطین، سوریه، لبنان، عراق و یمن با مدیریت فعلی كاخ سفید ادامه خواهد داشت و تل آویو و واشنگتن هر كشوری را كه با ایران همراهی كند، آسوده نخواهند گذاشت.
دوم، حملات چند جانبه آمریكا و رژیم صهیونیستی علیه ایران و هم پیمانان عرب آن با هدف سیطره تل آویو بر همه اراضی فلسطین اشغالی انجام می شود و پس از پایان این ماموریت صهیونیستی، منابع غنی نفتی و گازی لبنان در دریا هدف قرار می گیرد و در نهایت كار به مبارزه مستقیم با حزب الله و نابودی این جنبش می رسد.
پس از اجرای همه این توطئه ها نوبت به تقسیم سوریه می رسد، كاری كه در جنگ هشت ساله علیه سوریه موفق به انجام آن نشدند.
سوم، اگر مجال جولان و اشغالگری برای صهیونیست ها باز باشد قطعا قدم بعدی آنان تجزیه عراق به سه قسمت كردی، شیعی و سنی خواهد بود و در این صورت است كه غارت ثروت های ملی عراق برای واشنگتن و تل آویو به راحتی امكان پذیر می شود.
چهارم، آمریكا با حمایت طرف های یمنی هم پیمان سعودی، سیطره خود بر یمن را تكمیل می كند و یمن را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می كند و در این صورت یك معبر امن آبی برای اسرائیل در تنگه باب المندب شكل می گیرد و این رژیم می تواند به راحتی كانال تجاری خود با جنوب شرق آسیا و اروپا را گسترش دهد.
پنجم، عادی سازی روابط كشورهای عربی به ویژه كشورهای حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی به بالاترین سطح خود می رسد و این كشورها با توطئه صهیونیست ها یك ائتلاف عربی اسرائیلی برای مقابله با ایران تشكیل می دهند كه هدف آن ساقط كردن نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
در ادامه گزارش این نشریه لبنانی آمده است: با توجه به پیامدهای یاد شده كه به حقیقت پیوستن آن ها دور از واقعیت نیست، منطقه و امت عربی با فاجعه ای بی سابقه رو به رو می شود و كشورهای عربی باید برای جلوگیری از قوع این فاجعه یك طرح راهبردی برای مقابله با آمریكا و رژیم صهیونیستی در نظر بگیرند و برای مقابله اقتصادی و نظامی با آنان آماده شوند، این موضوع جز با اتحاد كشورهای عربی و رفع اختلافات با ایران و تركیه قابل حل نمی باشد.
كشورهای عربی باید اختلاف خود با ایران را كنار گذاشته و همكاری های نظامی و امنیتی را با این كشور افزایش دهند تا اینكه بتوانند برابر طرح ها و توطئه های آینده واشنگتن در منطقه ایستادگی و آن را ناكام بگذارند.
شبد**خاورم**9208**1455**1379
۰ نفر