۷ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۲۳
کد خبر: 83256366
T T
۰ نفر

برپايي نمايشگاه نوروز بازار در منطقه آزاد انزلي

۷ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۲۳
کد خبر: 83256366
برپايي نمايشگاه نوروز بازار در منطقه آزاد انزلي

رشت - ايرنا - در چهارمين جشنواره ترنم بهار در منطقه آزاد انزلي، نمايشگاه نوروز بازار با تنوع فرهنگي بازارهاي استان گيلان برپا شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا مديركل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد انزلي عصر سه شنبه با اعلام اين خبر اظهار كرد: اين نمايشگاه در قالب 120 غرفه با هدف نمايش فرهنگ و آداب و رسوم و همچنين سوغات ، صنايع دستي و غذاهاي محلي نقاط مختلف گيلان برپا شده و به عنوان بخش مهمي از جشنواره ترنم بهار در فاز تجارت و گردشگري منطقه عرضه مي شود.
وي افزود: در اين نمايشگاه انواع غذاها و چاشني ها، سوغات مختلف روستاها و شهرهاي استان و صنايع دستي هنرمندان اقوام مختلف گيلان زمين در قالب يك نمايشگاه به صورت مجتمع براي آشنايي بيشتر مسافران نوروزي با جاذبه هاي مختلف بازارهاي گيلان ارائه شده است.
افقي خاطر نشان كرد: هنرمندان و توليد كنندگان صنايع دستي استان در اين نمايشگاه علاوه بر اينكه عرضه بدون واسطه توليدات خود و به صورت مستقيم به گردشگران نوروزي ، از فرصت بازاريابي مستقيم در منطقه آزاد انزلي به عنوان بزرگترين بنگاه اقتصادي شمال كشور نيز بهره مند مي شوند تا زمينه هاي معرفي و گسترش عرضه توليدات و محصولات خود را در سطح كشور فراهم و تقويت كنند.
مديركل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد انزلي با اشاره به جايگاه بازارهاي محلي كه با حضور كشاورزان، باغ داران، دامداران و تجار در هر روز هفته در شهرهاي مختلف استان برگزار مي شود يادآور شد: نمايش هاي آئيني و موسيقي فولكلور نقاط متنوع گيلان زمين به عنوان بخش هاي جانبي اين نمايشگاه، به صورت روزانه در نوروز بازار منطقه آزاد انزلي برپا مي شود كه نشان دهنده فرهنگ باستاني اقوام مختلف گيلان زمين است.
افقي با اشاره به نقش بازارها در انتقال فرهنگ، اقتصاد و روابط اجتماعي مردم گيلان گفت: در اين بازار موسيقي محلي كه بيانگر اسطوره ها و تاريخ شفاهي گيلانيان است در قالب تئاتر خياباني به گردشگران به نمايش در مي آيد تا بازديد كنندگان و حاضران در اين بازار در كنار انجام خريد هاي خود به صورت زنده با فرهنگ گيلان زمين بيشتر آشنا شوند.
افقي ادامه داد: پخت نان محلي كشتا و عرضه انواع شيريني هاي گيلاني همچون رشته خشكار و همچنين عرضصه ترشي ها و چاشني هاي غذاهاي خوش مزه گيلاني در كنار حصير بافي و رشتي دوزي و ساير محصولات دست بافت هنرمندان گيلان زمين در اين بازار به معرض ديد گردشگران گذاشته شده است.
وي ياد آور شد: اين نمايشگاه تا 16 فروردين در فاز تجارت و گردشگري منطقه در جوار نوروزخانه و درب ورودي ادامه داشته و غرفه داران اين بازار محصولاتي را عرضه مي كنند كه در مجتمع هاي تجاري منطقه آزاد انزلي به فروش نمي رسد.
منطقه آزاد انزلي تنها منطقه آزاد شمال كشور است.
7471/2007