۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
کد خبر: 83256683
T T
۰ نفر

ذخائر آب آشاميدني كافي براي اصفهان وجود دارد

۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
کد خبر: 83256683
ذخائر آب آشاميدني كافي براي اصفهان وجود دارد

اصفهان - ايرنا - معاون بهره برداري شركت آب و فاضلاب اصفهان گفت: برغم بارندگي هاي روزهاي اخير هيچ مشكلي در تامين آب آشاميدني استان بوجود نيامد و ذخائر كافي در مخازن آب وجود دارد.

ناصر اكبري روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: با وجود كدورت و گل آلودگي آب رودخانه زاينده رود بدليل بارندگي هاي زياد اين روزها به دليل تجربه هاي موجود و پيش بيني هاي لازم در اين زمينه با هيچ مشكلي در تامين آب آشاميدني اصفهان بزرگ مواجه نشديم.
وي با بيان اين كه اكنون شرايط تامين و توزيع آب آشاميدني در اصفهان، عادي است، اظهارداشت: آب كافي در مخازن بزرگ كه ظرفيت آنها حدود 700 هزار متر مكعب مي باشد، نگهداري شده است.
اكبري يادآور شد : در چنين شرايطي و مواقع اضطراري، اقدام هاي لازم پيش از رسيدن آب به تصفيه خانه باباشيخعلي انجام مي شود تا مشكل خاصي در تصفيه آب و تامين آب آشاميدني بوجود نيايد.
وي اضافه كرد: همچنين اگر شرايط خاصي بوجود آيد با تمهيدات انديشيده شده، تصفيه خانه بطور كامل از مدار خارج نمي شود بلكه با حدود 50 درصد ظرفيت خود كار مي كند.
به گزارش ايرنا، شبكه آب آشاميدني اصفهان بزرگ حدود پنج ميليون نفر را در مركز كشور پوشش مي دهد.
تصفيه خانه بابا شيخعلي يكي از بزرگ ترين تصفيه خانه هاي آب ايران به شمار مي رود كه در غرب اصفهان و در جوار شهر زاينده رود واقع شده است.
آب اين تصفيه خانه در ابتدايي ترين نقطه، از سد زاينده رود و پس از آن از سد چم آسمان در فاصله هشت كيلومتر بالاتر از اين مجموعه بوسيله كانال سرپوشيده تامين مي شود.
در پي بارش شديد باران و برف كه از روز يكشنبه در غرب استان آغاز شد و روز دوشنبه سراسر استان را فرا گرفت، حجم آب رودخانه زاينده رود و كدورت آن افزايش يافته است.
3011/6026/