۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۴
کد خبر: 83256718
T T
۰ نفر

خورشیدی داور شهرآورد پایتخت شد

۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۴
کد خبر: 83256718
خورشیدی داور شهرآورد پایتخت شد

تهران - ایرنا - رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: اشكان خورشیدی به عنوان داور شهرآورد پایتخت انتخاب شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از فدراسیون فوتبال، داود رفعتی اظهار كرد: پس از جلسه كمیته داوران در تاریخ 21 اسفند، با توجه به نمرات و قضاوت های بسیار خوب داوران در هفته های گذشته تمام اعضای كمیته داوران به این نتیجه رسیدند كه اشكان خورشیدی به عنوان داور بازی دو تیم پرسپولیس و استقلال را سوت بزند.
وی در ادامه بیان كرد: ایران بالاترین رتبه را در زمینه داوری در آسیا دارد و علیرضا فغانی یكی از بهترین داوران جهان است كه افتخار قضاوت در فینال جام ملت های آسیا، فینال جام باشگاه‌های آسیا و جهان، فینال المپیك و رده بندی جام جهانی را دارد. این نشان می دهد سطح داوری ما بسیار بالاتر از فوتبال ما است. وقتی كه اروپا از ایران تقاضای داور می كند تصدیق این شایستگی است.
رئیس دپارتمان داوران خاطر نشان كرد: همه باشگاه‌های كشور نیز به این مهم اتفاق نظر دارند و با به این پتانسیل مطرح كردن داور خارجی برای بازی داخلی زیبنده فوتبال ما نیست. بخصوص اینكه برای قضاوت یك مسابقه مبلغی در حدود 100 هزار دلار باید جهت حق الزحمه، هتل و بلیت رفت و برگشت داوران پرداخت كرد كه در این وضعیت اقتصادی مقرون به صرفه نیست.
رفعتی در پایان افزود: از هر دو تیم پرسپولیس و استقلال انتظار می رود كه با بازی جوانمردانه ضمن به نمایش گذاشتن فرهنگ اصیل ایرانی و بدور از هر گونه حاشیه به داوران مسابقه در هر چه بهتر برگزاری این مسابقه كمك كنند. ضمنا امیدوارم امیدوارم با حضور پیر لوئیجی كولینا رئیس كمیته داوران فیفا در ورزشگاه صدهزار نفری آزادی شاهد بازی خوبی از هر دو تیم باشیم.
دیدار پرسپولیس و استقلال روز شنبه 10 فروردین ساعت 16 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود و اسامی تیم داوری این دیدار به شرح زیر است:
داور: اشكان خورشیدی
كمك ها: رضا سخندان – علی میرزابیگی
كمك داوران اضافی: محمدرضا اكبریان – محمدحسین زاهدی فرد
كمك داوران ویدئویی: علیرضا فغانی – محمدرضا منصوری
داور چهارم: آرمان اسعدی
ناظر داوری: فریدون اصفهانیان
ورزشی ** 2024
۰ نفر