۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۵۸
کد خبر: 83256852
T T
۰ نفر
50 خانه بوم گردي در دزفول آماده بازديد گردشگران نوروزي است

دزفول - ايرنا - رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان دزفول با اشاره به استقبال گردشگران از جاذبه هاي طبيعي و تاريخي اين شهرستان گفت: 50 خانه بوم گردي در دزفول آماده بازديد گردشگران نوروزي است.

حجت اله آريايي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه اغلب اين خانه ها در بافت قديم دزفول واقع شده اند، افزود: اين خانه هاي بوم گردي با هدف استفاده گردشگران از بافت باستاني توسط مالكان و با نظارت ميراث فرهنگي به علاقه مندان اجاره داده مي شوند.
وي اضافه كرد: علاوه بر خانه هاي بوم گردي، خانه هاي تاريخي مانند سوزنگر و قلقچي كه مربوط به دوره هاي مختلف تاريخي چون صفويه، قاجاريه و پهلوي هستند، نيز آماده بازديد علاقه مندان هستند.
وي با اشاره به تعداد گردشگران نوروزي در دزفول گفت: 196 هزار و 645 نفر از تاريخ 28 اسفندماه تا ششم فروردين ماه در هتل ها، خانه هاي تاريخي و بوستان هاي دزفول اقامت داشتند و در اين مدت 282 هزار و 170 نفر از جاذبه هاي تاريخي، اماكن تفريحي و گردشگري شهرستان ديدن كردند.
قرار گرفتن بافت تاريخي دزفول در كنار چشم اندازي زيبا از رودخانه دز، پل ساساني و آسياب هاي آبي مناظري منحصربفرد در ذهن گردشگران تداعي مي كند.
شهرستان دزفول با داشتن جاذبه هاي منحصربفرد تاريخي و طبيعي، سالانه گردشگران بسياري را به سوي خود فرا مي خواند.
7278/3022