۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۱۵
کد خبر: 83257128
T T
۰ نفر

عوامل اثرگذار بر رونق تولید از نگاه وزیر اقتصاد

۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۱۵
کد خبر: 83257128
عوامل اثرگذار بر رونق تولید از نگاه وزیر اقتصاد

تهران- ایرنا- وزیر اموراقتصادی و دارایی بر نقش بیمه، بانك و گمرك برای «رونق تولید» و تحقق شعار امسال تاكید كرد و تمدید معافیت مالیاتی شركت های بورسی را نیز در این زمینه موثر دانست.

به گزارش چهارشنبه تارنمای سازمان بورس و اوراق بهادار، فرهاد دژپسند گفت: انتظار می رود در سال 98 با تقویت بنیان ها و بهبود فضای كسب و كار تولید در داخل رونق بیشتری پیدا كند كه افزایش عرضه را نیز به دنبال داشته باشد و زمینه ای برای افزایش اشتغال فراهم شود.
وی ادامه داد: گمرك ها در تسهیل روند كسب و كار تاثیرگذارند؛ به عنوان مثال با ایجاد تسهیلات برای ورود قطعات یدكی و مواد اولیه و كالاهای سرمایه ای و صادرات غیرنفتی كمك شایانی به تولید می كنند.
دژپسند نقش بیمه و بانك را در 'رونق تولید' یادآوری كرد و افزود: این دو نهاد باید به شدت فضا را مناسب كنند تا یك فعال اقتصادی با سهولت بیشتری وارد عمل شود و از طریق اخذ تسهیلات از نظام بانكی و ایجاد اطمینان نسبت به بیمه شدن در روند بهبود تولید گام بردارد.
این مسوول اقدام سریع شركت های بیمه در پرداخت خسارت را از دیگر واجبات سال جدید دانست و گفت: مباحث نظام مالیاتی باید با اصلاح روندها، به تسهیل فرایند كمك كند.
دژپسند ادامه داد: اگر فعال اقتصادی احساس كند مودیان مالیاتی و خوش حساب از مزایایی برخوردار می شوند، كمك می كند تا این فعالیت ها افزایش یابد.

** درخواست تمدید معافیت مالیاتی شركت های بورسی
وزیر اموراقتصادی و دارایی اعلام كرد: در شورایعالی هماهنگی اقتصادی برای معافیت مالیاتی شركت های بورسی درخواست تمدید كرده ایم و امیدواریم به تایید شورا برسد تا به رونق تولید كمك كند.
دژپسند سرمایه گذاری خارجی را از اولویت های این وزارتخانه برشمرد و ابراز امیدواری كرد «امسال بتوانیم با برنامه های طراحی شده میزان سرمایه خارجی بیشتری جذب كنیم و به عنوان امری زیر بنایی و محتوایی بهبود فضای كسب و كار را در پیش داشته باشیم».
به گزارش ایرنا، حمایت از خودكفایی و توانمندسازی همه بخش های راهبردی، از بندهای اقتصاد مقاومتی است.
بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال 1392 ابلاغ شد.
سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال 1396 نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را «حمایت از كالای ایرانی» اعلام كردند.
امسال نیز سال «رونق تولید» نام دارد.

اقتصام*3061*1961*