۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸
کد خبر: 83257853
T T
۰ نفر

ورود مسافر به خراسان شمالی 25 درصد كاهش یافت

۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸
کد خبر: 83257853
ورود مسافر به خراسان شمالی 25 درصد كاهش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: شدت بارندگی، جاری شدن سیل و همچنین برودت هوا ورود مسافر و گردشگر نوروزی به این استان را 25 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال كاهش داده است.

حبیب یزدان پناه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بارندگی ها و وقوع سیل در استان گلستان نیز بر كاهش ورود مسافر به خراسان شمالی تاثیر گذاشته است.
وی افزود: جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها و اطلاع رسانی پلیس و ستاد بحران در خصوص خطرات سفر منجر به كاهش سفر شده است.

* گردشگران رزرو اقامتگاه های بوم گردی را لغو كردند
وی با بیان اینكه برخی از رزروهای اقامتگاه های بوم گردی استان به علت شدت بارندگی ها و جاری شدن سیل در ایام نوروز امسال لغو شد، افزود: برخی از تورهای گردشگری نیز به همین علت لغو شده است.
وی با بیان اینكه ضریب اشغال مسافر در هتل ها و اقامتگاه ها كاهش یافته، افزود: شمار زیادی از گردشگران در ورودی ها و خروجی های استان در حسینیه ها، مساجد و امامزاده ها اسكان داده شدند.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در نوروز امسال آمار اشغال تخت هتل ها كاهش یافته و این در حالی است كه آمار اقامتگاهای بومگردی و خانه مسافرهای منطقه در مقایسه با پارسال افزایش داشته است.
وی آمار ورودی مسافران به این استان را یك میلیون و 74 هزار و 187 نفر ذكر كرد و افزود: در این مدت هفت هزار و 227 مسافر در اماكن اقامتی استان سكونت گرفتند كه در مقایسه با پارسال هفت درصد كاهش دارد.
وی افزود: همچنین در این مدت 85 هزار و 174 نفر از مراكز تفریحی و تاریخی استان بازدید داشته اند.
تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی كشور 621 اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس است كه 11 اثر نیز ثبت جهانی شده است.
استان خراسان شمالی با داشتن یكهزار و 200 اثر تاریخی شناسایی شده در شمال شرق كشور قرار دارد و هرساله پذیرای میلیون ها مسافر، گردشگر و زائر امام هشتم (ع) عبوری است.
3007/5132
۰ نفر