۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۱۸
کد خبر: 83257905
T T
۰ نفر
جزئيات كمك دولت به مالكان خودروهاي آسيب ديده سيل شيراز

شيراز- ايرنا- فرماندار شهرستان شيراز جزئيات مربوط به كمك دولت به جبران خسارت مالكان خودروهاي آسيب ديده در سيل شيراز را اعلام كرد.

محمد رضا اميري پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در سفر معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه، وزيران اطلاعات و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به شيراز، تمهيدات خوبي براي كمك به خسارت ديدگان از سيل شيراز انديشيده شد.
وي اظهار داشت: در پي تمهيدات صورت گرفته از سوي دولت، ميزان خسارات وارد شده به خودروهاي آسيب ديده در سيل دروازه قرآن شيراز به صورت كارشناسي ارزيابي شده است.
فرماندار شيراز گفت: مالكاني كه پيش از اين نسبت به بيمه بدنه خودروهاي خود اقدام كرده بودند، طبق تعهدات بيمه خسارت خود را دريافت مي كنند.
وي ادامه داد: مالكان اتومبيل هايي كه داراي بيمه بدنه نبوده اند، از كمك دولت برخوردار مي شوند و بخشي از خسارت وارد شده به خودروي آنها پرداخت مي شود.
اميري افزود: مالكان اين خودروها با توجه به ميزان خسارت وارد شده تا سقف 100 ميليون ريال به صورت بلاعوض دريافت مي كنند كه تاكيد مي شود رقم پرداختي بر اساس ميزان خسارت خواهد بود.
وي اظهار داشت: دولت همچنين تسهيلاتي تا سقف 300 ميليون ريال براي مالكان اين دسته از خودروها درنظر گرفته است.
فرماندار شيراز گفت: تا شامگاه چهارشنبه، مجموع تعداد خودروهاي آسيب ديده از حادثه سيل شيراز 244 دستگاه خودرو بود.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا خودروهاي آسيب ديده كه توسط خود مالكان به پاركينگ ها و منازل منتقل شده اند از كمك هاي دولت بهره مند مي شوند يا خير، گفت: كارشناسان نيروي انتظامي از مكان هاي نگهداري اين خودروها بازديد كرده و صورتجلسه اي تنظيم كرده اند.
اميري گفت: لازم است كه همه مالكان خودروهاي آسيب ديده از سيل شيراز، مراتب را به اطلاع نيروي انتظامي برسانند تا از خودروي آنها كارشناسي و براي آن پرونده تشكيل شود.
فرماندار شيراز اظهار داشت: خودروهاي آسيب ديده در سيل دروازه قرآن شيراز با تمهيدات صورت گرفته به صورت حمل و نقل ريلي و تريلرهاي حمل خودرو به شهرهاي زادگاه مسافران منتقل مي شود و بابت حمل اين خودروها، هزينه اي از هموطنان گرفته نمي شود.
بارش شديد باران در روزهاي پنجم و ششم فروردين منجر به وقوع سيل در مناطقي از شهر شيراز شد.
پنجم فروردين ماه، سيل دروازه قرآن 19 كشته ، 107 مصدوم و خسارات مادي بسياري به خودروهاي در حال عبور برجاي گذاشت.
ششم فروردين ماه نيز مناطق پايين دست رودخانه خشك شيراز و مجاور اين رودخانه با مشكل آبگرفتگي منازل و معابر روبرو شدند. در اين ميان، وضعيت منطقه سعدي وخيم تر از ساير نقاط گزارش شد.
محمد باقر نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور پيش از اين شامگاه دوشنبه در جلسه شوراي مديريت بحران استان فارس گفته بود: خسارت وارده به كساني كه از حوادث غيرمترقبه آسيب مي بينند در دولت تعريف شده لذا خسارت به خودروهايي كه در حادثه سيل شيراز وارد شده از سوي دولت جبران مي شود تا دغدغه مضاعف به خانواده‌هاي آسيب ديده وارد نشود.
به گفته فرماندار شيراز، با تلاش هاي صورت گرفته، وضعيت بيشتر مناطق سيل زده شيراز به حالت عادي بازگشته است. تلاش نيروهاي امدادي براي امدادرساني به مردم ساير نقاط از جمله منطقه سعديه ادامه دارد.
9873/ 2027