۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵
کد خبر: 83258648
T T
۰ نفر
59 هزار گردشگر از اماكن تاريخي و سياحتي بوكان بازديد كردند

مهاباد - ايرنا - سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بوكان گفت: 59 هزار گردشگر از آغاز سفرهاي نوروزي تاكنون از اماكن تاريخي و سياحتي اين شهرستان بازديد كرده اند.

اسماعيل رحيمي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از مجموع ميهمانان و گردشگران وارد شده به اين شهرستان، يكهزار و 656 نفر در مهمانپذيرها، هتل، مدارس و خانه معلم اسكان داده شده اند.
وي با بيان اينكه بيشترين افراد اسكان داده شده در اين شهرستان مربوط به تاسيسات اقامتي وابسته به آموزش و پرورش است، اظهار داشت: 44 درصد ميهمانان كه بالغ بر 730 نفر هستند در آموزش و پرورش و مابقي در ديگر مكان هاي اختصاص يافته به ستاد سفرهاي نوروزي اسكان داده شده اند.
رحيمي اضافه كرد: از مجموع ميهمانان نوروزي اين شهرستان يكهزار و 200 نفر از مكان هاي تاريخي و فرهنگي، 31 هزار و 100 نفر از جاذبه هاي طبيعي و 15هزار و 900 نفر نيز از جاذبه هاي دست ساز از جمله آثار چوبي عثمان رحمانزاده ديدن كرده اند.
وي ادامه داد: مقبره 'سرداران مكري'، مسجد جامع بوكان و حماميان، حوض بزرگ و تپه قلايچي داراي بيشترين گردشگران و ميهمانان نوروزي در روزهاي گذشته بوده اند.
سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بوكان گفت: پيش بيني مي شود كه تا پايان تعطيلات نورزي تعداد گردشگران اين شهرستان به بيش از سه برابر افزايش يابد.
به گزارش ايرنا، مهمترين مقاصد گردشگري بوكان شامل سد شهيد كاظمي، سد خراسانه، مسجد جامع، مسجد حماميان، مقبره شيخ احمد كور، مقبره حسن زيرك، تپه باستاني قلايچي چندين است.
بوكان كه در جنوب آذربايجان غربي واقع شده داراي 92 اثر ملي و ثبت شده است.
7510/6185/2093