۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸
کد خبر: 83259353
T T
۰ نفر

41 هزار تن از موزه حرم حضرت معصومه(س) بازديد كردند

۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸
کد خبر: 83259353
41 هزار تن از موزه حرم حضرت معصومه(س) بازديد كردند

قم- ايرنا- مدير موزه حرم حضرت معصومه(س) گفت: در سال گذشته، 41 هزار و 143 تَن از زائران ايراني و خارجي از بخش هاي مختلف موزه اين مكان مقدس بازديد كردند.

حجت الاسلام علي فتح الله زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: از اين تعداد يك هزار و 407 تَن از كشورهاي مختلف از جمله عراق و پاكستان بوده اند و 10 هزار و 129 تَن نيز در روزهاي خاص از جمله سالروز ولادت و ورود حضرت معصومه(س) به قم به صورت رايگان از اين مجموعه فرهنگي بازديد نموده اند.
وي با بيان اين كه در روزهاي نوروز به طور ميانگين روزانه 300 تَن از اين موزه بازديد نموده اند، ادامه داد: موزه آستان حضرت معصومه(س) يكي از قديمي ترين و متنوع ترين موزه هاي ايران در 25 بخش متنوع است كه هر روز از ساعت 8:30 تا 12:30 و 14 تا 18:30 پذيراي علاقه مندان است.
وي بيان كرد: در اين موزه بيش از 6 هزار قلم شي در بخش هاي مختلف از جمله قرآن هاي خطي، سكه، كاشي، اسكناس، نقاشي، نگارگري، مدال هاي قهرمانان و ورزشكاران و فرش نگهداري مي شود.
فتح الله زاده خاطرنشان كرد: موزه آستان مقدس در سال 1314 افتتاح شد و به دليل نگهداري اشياء زياد و نفيس، يكي از موزه هاي كم نظير در دنيا محسوب مي شود.
وي با بيان اين كه بخشي از آثار اين موزه مربوط به دوران ماقبل تاريخ و قبل از اسلام است، اضافه كرد: يكي از عجايب فرش هاي دنيا فرشي است كه در مقبره شاه عباس دوم قرار داشته كه در موزه حضرت نگهداري مي شود و سنگ هاي مربوط به برخي از شاهان قاجار به اين موزه منتقل شده است.
مدير موزه حرم حضرت معصومه(س) گفت: قرآن هايي از اواخر قرن دوم تا دوران معاصر به خط كوفي و نفيس در اين موزه موجود است كه قرآن منصوب به امام رضا(ع) و قرآن منصوب به امام حسن عسكري(ع)، 2 قرآن شاخص اين موزه مي باشد.
وي ادامه داد: موزه آستان حضرت معصومه(س) از حيث قرآن هاي تاريخي، بزرگ و كوچك بسيار غني است و قرآني به وزن 120 كيلوگرم و همچنين قرآني به وزن چند گرم جزو گنجينه هاي گرانبهاي اين موزه است.
موزه حرم حضرت معصومه(س) داراي يك هزار متر مساحت، 2 طبقه و سه تالار است كه در ميدان آستانه، جنب مدرسه فيضيه و نزديكي درب ورودي حرم كريمه اهل بيت(ع) قرار دارد.
/2085/ 1175