۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰
کد خبر: 83259481
T T
۰ نفر

46 گروه پزشكی در مناطق سیل زده گلستان حضور دارند

۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰
کد خبر: 83259481
46 گروه پزشكی در مناطق سیل زده گلستان حضور دارند

گنبدكاووس - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشكی گلستان گفت كه اكنون 33 گروه پزشكی این دانشگاه به صورت ثابت و 13 تیم دیگر هم به شكل سیار در مناطق سیل زده این استان حضور دارند و به مردم خدمات ارایه می كنند.

عبدالرضا فاضل روز شنبه در حاشیه نشست بررسی مسایل و مشكلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان گنبدكاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: افزون بر تیم های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی گلستان، گروه هایی از بهداری سپاه، نیروی دریایی و ارتش و نیز جمعیت هلال احمر در مناطق سیل زده این استان حضور دارند و خدمات رسانی می كنند.
وی اضافه كرد: به عنوان نمونه از زمان جاری شدن سیل در آق قلا تا روز گذشته، 9 هزار پذیرش پزشكی توسط تیم های دانشگاه علوم پزشگی گلستان به سیل زدگان ساكن در 45 كمپ موقت انجام شده است.
فاضل ادامه داد: بر اساس گزارش ها، تیم های بهداری سپاه نیز روزانه 9 هزار و گروه های بهداری ارتش نیز روزانه 1200 ویزیت در مناطق سیل زده استان انجام می دهند.
وی بیان كرد: اكنون تمام مرخصی همكاران حوزه بهداشت و درمان گلستان لغو شده و همه نیروها با آماده باش كامل، در حال ارایه خدمات به سیل زدگان هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشكی گلستان همچنین نسبت به خطر شیوع بیماری های عفونی، پوستی، هپاتیت A، اسهال و التور در مناطق سیل زده استان هشدار داد و گفت: مردم با رعایت توصیه های بهداشتی و استفاده از آب آشامیدنی بسته بندی و نیز مواد غذایی سالم از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری كنند.
دكتر فاضل افزود: كارشناسان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكی گلستان نیز نسبت به شیوع این بیماری ها به سیل زدگان هشدارها و آموزش های لازم را می دهند و از طریق نصب بنر، پوستر، پیام های رادیویی و تلویزیونی و دیگر رسانه ها اطلاع رسانی می كنند.
وی اضافه كرد: تاكنون به 25 هزار نفر از سیل زدگان گلستانی بویژه در آق قلا و گمیشان كه شرایط بدتری دارند، آموزش چهره به چهره داده شده است.
كتر فاضل گفت: در دو شهر آق قلا و گمیشان در غرب گلستان، با گذشت یك هفته از وقوع سیل، آب هنوز آب فروكش نكرده كه این مهم شرایط را برای امداد رسانی سخت تر كرده و قطعا به كمك های بیشتری در روزهای آینده نیاز داریم.
رییس دانشگاه علوم پزشكی گلستان از افزایش شمار گاز گرفتگی سگ در مناطق سیل زده این استان نیز خبر داد و گفت: در این ایام 700 مورد گاز گرفتگی سگ ثبت شده كه مردم باید مراقب باشند زیرا احتمال بیماری هاری وجود دارد.
وی همچنین افزود: برای جلوگیری از برخی بیماری ها مقدار 10 تن آهك برای گندزدایی در مناطق سیل زده توزیع شده ضمن اینكه مردم بایستی بیشتر به توصیه كارشناسان بهداشت توجه نمایند.
به گزارش ایرنا، براثر بارش های شدید باران در روزهای پایانی سال گذشته، در برخی شهرهای استان گلستان از جمله گنبدكاووس، آق قلا و گمیشان سیلاب جاری شده است.
/3039/1860
۰ نفر