۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵
کد خبر: 83259631
T T
۰ نفر

سيلزدگان مددجوي بهزيستي مازندران وام اشتغال مي گيرند

۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵
کد خبر: 83259631
سيلزدگان مددجوي بهزيستي مازندران وام اشتغال مي گيرند

ساري - ايرنا - مديركل بهزيستي مازندران مهم ترين دغدغه مددجويان سيلزده استان را از بين رفتن شغلشان دانست و گفت كه براي رفع اين نگراني به هر مددجوي سيلزده تا سقف 20 ميليون تومان تسهيلات كم بهره اشتغال پرداخت مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، سيد سعيد آرام روز شنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرايي خدمات سفر مازندران در ساري افزود : بيش از 300 خانواده زير پوشش بهزيستي در استان بر اثر سيل اخير دچار آسيب شده اند كه براي رفع مشكل اشتغالشان در مجموع 30 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وي توضيح داد : در اين مدت بازديدهاي خانه به خانه انجام داديم و نيازهاي روزانه اين افراد مورد ارزيابي قرار گرفت و با حمايت هايي كه داريم سعي بر كاهش مشكلات اين افراد است.
مديركل بهزيستي مازندران گفت : از ابتداي وقوع سيل در مناطق سيلزده حضور پيدا كرديم و توزيع بسته هاي مواد غذايي گرم ، پوشاك و لوازم بهداشتي در اختيار خانوارهاي آسيب ديده قرار داديم .
وي افزود : يكي از دغدغه هاي مجموعه بهزيستي در بحران اخير سرنوشت معلولان و سالمندان بود تا به اماكن امن منتقل شوند و همچنين مركز ميان مدت ترك اعتياد در شهر سيمرغ با خسارت مواجه بود كه مراجعه كنندگان اين مركز به قائمشهر منتقل شدند.
آرام از آماده باش مراكز تحت پوشش بهزيستي در اين مدت خبر داد و گفت : موضوع خاصي در اين زمينه نداشتيم و همه خانواده ها را در كنار بستگان نزديكشان و يا فضايي كه آماده كرده بوديم سكونت داديم و تيم تخصصي هم در خانه هاي جامعه هدف حاضر شدند.
وي با اعلام اين كه ليست افراد جامعه هدف در اختيار بنياد مسكن قرار گرفت ، افزود : در اين مدت نمايندگان رئيس سازمان بهزيستي كشور هم بازديدهايي از مناطق سيلزده انجام دادند و بيش از سه هزار بسته مواد غذايي در اختيار خانواده ها قرار گرفت.
مديركل بهزيستي مازندران همچنين از توزيع بيش از يكهزار وسيله كمك توانبخشي در اختيار افراد آسيب ديده جامعه هدف اين سازمان خبر داد و گفت : جهيزيه برخي نوعروسان هم در سيل از بين رفت كه دوباره براي اين افراد جهيزيه محيا شد و در اختيار آنها قرار گرفت كه از جمله آن سه مورد در شهرستان سيمرغ بوده است.
وي در باره خسارت وارد شده به واحدهاي مسكوني افراد تحت پوشش بهزيستي هم توضيح داد : تا پنج ميليون تومان كمك بلاعوض به اين خانواده ها تعلق گرفت و 10 تا 30 ميليون تومان هم تسهيلات ساخت دريافت مي كنند.
آرام با اشاره به بازگشايي مدارس از هفته آينده ، گفت : برنامه ريزي كرديم لوازم التحرير مورد نياز اين دانش آموزان تهيه شود و در اين زمينه كمپين تشكيل شده است.
مديركل بهزيستي مازندران افزود : گروههاي متشكل از روان شناسان در شهرهاي ساري، سيمرغ و مياندورود مشكلات روانشناختي خانواده هاي سيلزده را مورد ارزيابي قرار مي دهند تا از بروز ديگر مشكلات جلوگيري شود.
9927/1654