۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۵۶
کد خبر: 83259996
T T
۰ نفر
بارش هاي سيلابي يك هزار و 300 ميليارد ريال به زيرساخت هاي ايلام خسارت زد

ايلام - ايرنا - استاندار ايلام گفت: بارش هاي سيلابي هفته گذشته يك هزار و 300 ميليارد ريال طبق برآوردهاي اوليه به زيرساخت ها و برخي ابنيه استان خسارت وارد كرده است.

به گزارش ايرنا، قاسم سليماني دشتكي عصر روز شنبه در بازديد از طرح هاي زيرساختي ايلام اظهار دشت: دولت 500 ميليارد ريال از محل تملك دارايي ها براي پرداخت به استان ايلام به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ كرده است.
وي افزود: در كنار اختصاص اين مقدار اعتبار، كمك هاي بلاعوض و تسهيلات نيز به استان ايلام پرداخت مي شود.
استاندار ايلام در مورد بازديد ميداني از طرح هاي زيرساختي و مسيل هاي شهر ايلام يادآور شد: هم اكنون با توجه به اخطارهاي مكرر سازمان هواشناسي و ستاد بحران كشور و به تبع آن هشدارهاي هواشناسي استان ايلام اين بازديد براي بررسي وضعيت سيل بندها و مناطق حاشيه نشين شهر كه بيشتر در معرض آسيب سيلاب هستند، انجام شد.
سليماني دشتكي تاكيد كرد: لايروبي طرح هاي آبخيزداري و مسيل ها و جابجايي شهروندان مناطق در معرض خطر در صورت نياز، كندن گودال در بالا دست شهر، هدايت آب ها به مسيل ها از جمله سياست هاي ستاد بحران و شهرداري ايلام است.
وي اضافه كرد: از همه فرمانداران استان ايلام نيز خواسته شده وضعيت نقاط حساس از جمله سدها و مناطق پايين دست سدها را بررسي و در صورت لزوم روستاهاي در معرض خطر پايين دست سدها جابجا شوند كما اينكه 30 درصد ساكنان و موسسه هاي روستاي چشم شير شهرستان سيروان كه در پايين دست سد سيمره قرار دارند به منظور جلوگيري از آسيب احتمالي به بالادست جابجا شده اند و قايق براي تامين آذوقه و نيازهاي اوليه آنها آماده شده است.
استاندار ايلام نقاط خطر خيز را سدها و پايين دست سدها عنوان كرد و گفت: به منظور كاهش مخاطرات ناشي از سيلاب دريچه به صورت هدايت شده به پايين دست ها سرازير شده اند و لايروبي بالادست و پايين دست سدها نيز از برنامه هاي ستاد بحران استان در همه شهرستان ها است.
سليماني دشتكي تاكيد كرد: راه هاي تردد برخي پل ها نظير پل سيمره در حد فاصل پل دختر - دره شهر در موج بارشي قبل مسدود شد و به پليس راه ابلاغ شده در صورت نياز و احساس خطر باز هم مسير تردد از اين پل و ساير گذرگاه هاي حادثه خيز ممنوع شود.
وي حضور مردم چادرنشين در دامان طبيعت را از چالش ها و مشكلات اصلي ستاد بحران خواند و يادآور شد: با دادستان و ضابطان قضايي هماهنگ شده كه خانوارهاي چادرنشين كه در نقاط حادثه خيز مثل حاشيه رودخانه ها يا خشكه رودها را مجاب به بازگشت به خانه ها يا نقاط امن كنند.
وي افزود: مرخصي مسئولان و كاركنان دستگاه هاي خدمات رسان لغو شده و ادوات و دستگاه هاي سپاه و ديگر دستگاه ها در مناطق حساس براي پيشگيري و هدايت سيلاب در حالت آماده باش هستند.
گفتني است در اين بازديد طرخ هاي آبخيزداري تنگه ارغوان، مسيل ها و سيل بندهاي بلوار نماز، بانبرز و كارخانه نمك با حضور شهردار، اعضاي شوراي شهر، فرمانده سپاه و مسئولان استانداري مورد بررسي ميداني قرار گرفت.
7172/6119