۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۴۳
کد خبر: 83260643
T T
۰ نفر

وضعیت راه های كشور در یازدهم فروردین

۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۴۳
کد خبر: 83260643
وضعیت راه های كشور در یازدهم فروردین

استان ها - ایرنا - به دنبال آغاز موج جدید بارندگی در چندین استان كشور و همچنین انجام سفرهای نوروزی برخی راه ها و مسیرهای اصلی در یازدهمین روز فروردین شاهد ترافیك خودروها و وقوع حوادث ناگوار رانندگی بود.

به گزارش ایرنا، مسیرهای دسترسی به شمال كشور در محدوده استان های تهران، البرز و قزوین به علت انجام سفرهای نوروزی روز یكشنبه نیز با ترافیك پرحجم مواجه بود.
همچنین به منظور جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ناشی از بارش شدید باران و سیلاب، جاده كرج - چالوس از بامداد یكشنبه یازدهم فروردین بسته شد.
سامانه جدید بارشی در استان های سردسیر از جمله اردبیل و مناطق كوهستانی شمال، شمال غرب و غرب كشور باعث ریزش برف و یخبندان و لغزندگی سطح جاده ها شده است.
وضعیت تردد، ترافیك و حوادث مسیرهای زمینی و هوایی استان های كشور از بامداد تا ظهر یكشنبه به شرح زیر است:

** اصفهان:
برخورد یك دستگاه تریلی و سه دستگاه خودروی سمند، پراید و وانت در مقابل شهرك صنعتی مورچه خورت اصفهان منجر به جان باختن سه نفر و مصدوم شدن 9 نفر شد.
مدیر حوادث و فوریت های پزشكی استان اصفهان بامداد یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این حادثه ساعت 20 روز شنبه به اورژانس 115 اعلام و به دنبال آن چهار واحد امدادی پیش بیمارستانی به محل اعزام شدند.
غفور راستین افزود: در این سانحه رانندگی 2 مرد و یك زن جان خود را از دست دادند.

** البرز:
رئیس پلیس راه البرز گفت: جاده كرج - چالوس از بامداد یكشنبه یازدهم فروردین ماه بسته شد.
سرهنگ رضا گودرزی در گفت و گو با ایرنا افزود: این مسیر با توجه به بارش باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه و همچنین احتمال سقوط سنگ و بهمن و به منظور پیشگیری از وقوع حوادث خطرناك بسته شده است.
وی اضافه كرد: زمان بازگشایی این جاده مشخص نیست.

** ایلام:
پرواز روز یكشنبه ایلام - مشهد و برعكس به علت بارش شدید باران در فرودگاه شهدای ایلام لغو شد.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: پرواز شركت هواپیمایی آسمان از مشهد به ایلام كه قرار بود ساعت 11 امروز انجام شود به علت بارندگی شدید در فرودگاه ایلام لغو شد.
همچنین بارش شدید باران منجر به رانش بخشی از جاده ایلام به مهران شد.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام روز یكشنبه به ایرنا گفت كه به علت بارش باران بخشی از جاده ایلام به مهران بعد از تونل راه كربلا با رانش مواجه شده است.

** خراسان رضوی:
جانشین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: اكنون ترافیك در همه مسیرهای این استان پرحجم است.
سرهنگ محمدعلی احسانبخش صبح یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین حجم ترافیك مربوط به ورودی ها و خروجی های كلانشهر مشهد است.
وی گفت: در پی بارش های اخیر و آبگرفتگی، سه مسیر شاندیز به زشك، چناران به اخلمد در شمال و جاده فیلخانه به عبدل آباد در محدوده نیشابور واقع در غرب خراسان رضوی به علت تخریب پل همچنان بسته است.

** مازندران:
مركز مدیریت راه های مازندران روز یكشنبه اعلام كرد كه با وجود بسته شدن مسیر كندوان، ترافیك در جاده های این استان پرحجم ولی روان است.
جاده كندوان (چالوس - كرج) از بامداد امروز با توجه به بارش باران، احتمال سیلابی شدن رودخانه و احتمال سقوط سنگ و بهمن بسته شده است و این وضعیت تا اطلاع بعدی و اطمینان از ایمن بودن جاده ادامه دارد.
بر اساس گزارش مركز مدیریت راه های مازندران افزون بر كندوان، جاده وازك به بلده به سبب ایمن نبودن بسته است و دسترسی به بلده از هراز به دوآب و كندوان به پل زنگوله امكان پذیر است.
همچنین ترافیك در جاده های هراز و سوادكوه پرحجم و روان گزارش شده است و مسیر كیاسر كه جاده دسترسی به استان های دیگر كشور است نیز ترافیك عادی دارد.
هواشناسی مازندران نیز با انتشار اخطاریه ای نسبت به احتمال بالا آمدن دوباره آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها، رانش زمین و ریزش سنگ در جاده ها همزمان با آغاز موج جدید بارندگی هشدار داد.
در این اخطاریه تاكید شده است كه از امشب بارش های پراكنده باران و برف در مازندران به ویژه ارتفاعات نیمه غربی استان رخ می دهد كه باعث كاهش دما، وزش باد نسبتا شدید در ارتفاعات و محورهای كوهستانی خواهد شد كه این وضعیت سبب بروز پیامدهایی نظیر كاهش دید، اختلال تردد در جاده های كوهستانی، رانش زمین، ریزش سنگ، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها می شود.

** گیلان:
اداره پیش بینی و هشدار اداره كل هواشناسی گیلان نیز از بارندگی و وزش باد شدید یا خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه های مركزی و شرق استان تا دو روز آتی خبر داد.
بر پایه گزارش هواشناسی گیلان، در این مدت جاده ها لغزنده و مه آلود بوده و دید افقی كاهش خواهد یافت.
بر این اساس، امروز و فردا، برای ارتفاعات بالادست و گردنه های برفگیر گیلان و استان های همجوار شامل قزوین، زنجان، مازندران و اردبیل بارش برف پیش بینی شده است.
با توجه به این وضع توصیه شده از سفرهای غیرضرور خودداری شود و رانندگان و مسافران در صورت لزوم سفر باید با توجه به پیش بینی بارش برف در ارتفاعات، زنجیز چرخ و تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.

** اردبیل:
بارش برف در یازدهمین روز بهار بخش گسترده ای در مركز و جنوب استان اردبیل را سفیدپوش كرده و چهره زمستانی به این مناطق داد.
مركز مدیریت راه های اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل روز یكشنبه اعلام كرد كه بارش برف در جاده اردبیل - آستارا، اردبیل سرچم، اردبیل- سراب، مشكین شهر - پارس آباد، خلخال - اسالم، خروجی سرعین، سه راهی شاهرود و رضی - گرمی ادامه دارد اما با تلاش راهداران همه جاده های استان باز بوده و تردد امكان پذیر است با این وجود برای تردد در جاده های كوهستانی داشتن زنجیرچرخ الزامی است.

** سمنان:
رئیس پلیس راه سمنان گفت كه سه مسیر این استان به علت آب گرفتگی و ریزش كوه بسته شده است.
سرهنگ تقی كبیری افزود: جاده های شاهرود به آزادشهر، طُرود به معلمان در شهرستان دامغان و چاشم به خطیركوه در شهرستان مهدیشهر در اثر ریزش كوه و آب گرفتگی بسته شده است.
وی با اشاره به احتمال سیلابی شدن محور دامغان به معلمان و گرمسار به سمنان بیان كرد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و بارش های جدید، احتمال تكرار جاری شدن سیلاب و ریزش كوه در جاده های استان سمنان وجود دارد بنابراین مسافران باید با برنامه ریزی و هدفمند سفر كنند.
6033
۰ نفر