۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۰۵
کد خبر: 83261168
T T
۰ نفر

پيست اسكي فريدونشهر تعطيل است

۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۰۵
کد خبر: 83261168
پيست اسكي فريدونشهر تعطيل است

اصفهان-ايرنا- مسئول روابط عمومي هيات اسكي فريدونشهر گفت: پيست اسكي اين شهرستان مهم ترين مقصد گردشگري براي علاقه مندان ورزش هاي زمستانه به دليل شدت بارش ها و حجم بالاي برف تا اطلاع ثانوي تعطيل است.

عليرضا اسپناني شامگاه روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: همه مسيرهاي منتهي به اين پيست به دليل بارندگي لغزنده است.
وي با بيان اينكه ارتفاع و حجم زياد برف، عمليات آماده سازي پيست را با كندي روبه رو كرد، اظهارداشت: ستون هاي 11 و 12 پيست اسكي فريدونشهر به دنبال سامانه بارشي اخير به دليل ارتفاع افزون بر پنج متر برف به طور كامل پنهان شد و عمليات برف روبي كه توسط نيروي انساني انجام مي شود به طور عملي سخت و گاهي غير ممكن بود.
وي ادامه داد : با ادامه بارش ها و زياد شدن حجم برف دستگاه هاي بالابر نيز دچار مشكل شده است از اين رو بايد منتظر بمانيم پس از قطع بارش ها، عمليات برف كوبي و تعمير دستگاه بالابر اجرا شود و پس از آن فعاليت پيست اسكي از سر گرفته خواهد شد.
به گفته وي كيفيت و حجم برف موجود در پيست طي 10 سال گذشته بي سابقه بوده است.
اسپناني افزود: اطلاعيه هاي مربوط به فعاليت پيست اسكي فريدونشهر از طريق رسانه هاي رسمي و شبكه هاي مجازي انتشار مي يابد.
وي از گردشگران و مسافراني كه قصد عزيمت به فريدونشهر را دارند تقاضا كرد هشدارهاي هواشناسي را جدي بگيرند و سفر به نقاط كوهستاني غرب استان را تا مساعد شدن وضعيت جوي به تعويق بيندازند.
در زمان حاضر پيست اسكي فريدونشهر مهمترين نقاط گردشگري زمستانه استان اصفهان است كه سالانه از اواسط فصل هاي سرد تا اوايل تابستان، بيش از 40 هزار گردشگر را از استان و سراسر كشور به سوي خود جذب مي كنند.
پيست اسكي فريدونشهر در سه كيلومتري اين شهر در دامنه كوه تسيخه قرار دارد، دسترسي به اين پيست از طريق جاده ارتباطي اصفهان به اليگودرز، سه راهي فريدونشهر، پس از شهرستان فريدونشهر، جاده فريدونشهر به سيبك، سه راهي جاده روستاي چغيورت امكان پذير است.
شهرستان فريدونشهر با بيش از 35 هزار نفر جمعيت در 180 كيلومتري غرب استان اصفهان قرار دارد.
6026/9861