۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۲۶
کد خبر: 83264176
T T
۰ نفر
خدمات ستاداجرايي فرمان حضرت امام (ره) به سيل‌زدگان لرستاني

تهران - ايرنا- رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) با سفر به لرستان و بازديد از مناطق خسارت‌ديده، خدمات اين ستاد به سيل‌زدگان لرستاني را تشريح كرد.

به گزارش چهارشنبه شب ايرنا، محمد مخبر؛ رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) با سفر به لرستان ضمن ديدار با مسئولان استاني و بررسي نيازمندي‌هاي مردم سيل‌زده از مناطق خسارت‌ديده بازديد كرد.
وي در اين ديدار از اهداي 10 هزار بسته لوازم خانگي و 15 هزار بسته لوازم تحرير به مردم سيل‌زده لرستان خبر داد و اظهار كرد: 3 هزار شغل خانگي در اين منطقه ايجاد خواهد شد؛ همچنين به ازاي هر دستگاه پمپاژ 3 ميليون بلاعوض و 7 ميليون وام كم بهره به خانواده‌هاي خسارت‌ديده پرداخت مي‌شود.
رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) تاكيد كرد: گروه‌هاي جهادي همكار با ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) از نخستين ساعات وقوع سيل از طريق اعزام ادوات ترابري سنگين و سبك مورد نياز در مناطق سيل‌زده حضور داشتند.
مخبر با تاكيد بر اينكه اين خدمت‌رساني تا عبور از شرايط بحراني در استانهاي سيل‌زده ادامه خواهد داشت، افزود: ارسال 2 هزار و 500 پتو، 34 هزار بسته نان، وسايل امدادي از قبيل 4 هزار چكمه، بيل و گوني، 10 دستگاه لجنكش و 24 هزار بسته آب معدني، 5 تن خرما و طبخ و توزيع 10 هزار و 500 وعده غذاي گرم از اقدامات ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) براي كمك به مردم سيل‌زده لرستان است.
وي درباره اقدامات درماني ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) در استان لرستان گفت: دو دستگاه درمانگاه سيار احسان به‌همراه تيم‌هاي درماني و 20 پزشك جهادي با استفاده از ظرفيت 20 هزار امكانات دارويي در استان مستقر شده‌اند.
گفتني است قرارگاه‌هاي امدادرساني ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) با حضور 800 جهادگر در قالب 50 گروه جهادي همكار با ستاد در همان ساعات اوليه وقوع سيل، خدمت‌رساني به مردم سيل‌زده را شروع كردند و اين خدمات در حال حاضر با استفاده از ظرفيت تيم‌هاي درماني سلامت احسان در استانهاي لرستان، خوزستان و ايلام ادامه دارد؛ اسكان 700 نفر در شهرستان گميشان در استان گلستان و راه‌اندازي دو درمانگاه سيار در خوزستان و يك درمانگاه در گلستان از خدمات ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) به مردم سيل‌‌زده بود.
شبك**1708
۰ نفر