۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۵۲
کد خبر: 83265643
T T
۰ نفر
12 هزار زائر آذربايجان غربي ميهمان مناطق عملياتي جنوب شدند

اروميه - ايرنا - معاون تبليغات و روابط عمومي سپاه شهداي آذربايجان غربي گفت: 12 هزار زائر استان در ايام تعطيلات نوروز ميهمان مناطق عملياتي جنوب كشور شدند.

سرهنگ پاسدار يوسف شاكر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تمام كاروان هاي آذربايجان غربي در امنيت و سلامت كامل به منطقه جنوب اعزام و به استان بازگشتند.
وي با بيان اينكه از نظر بهداشت و سلامت نيز تيمي از سپاه شهداي استان بر نحوه طبخ غذا نظارت داشت، افزود: اسكان و تغذيه زائران توسط خود استان تامين شد و كاروان هاي استان در 2 اردوگاه شهيد مسعوديان و پرديس حضرت رسول (ص) مستقر بودند.
وي افزود: اكيپ هاي استقراري و سيار بهداشتي همواره همراه كاروان ها بودند و با فرهنگ سازي انجام شده هيچ مسموميت غذايي در بين زائران گزارش نشد.
وي بيان كرد: امسال پيش بيني بر اعزام 14 هزار نفر زائر از استان به اين مناطق بود كه به علت شرايط نامساعد جوي اعزام كاروانهاي آخر انجام نشد.
شاكر بيان كرد: اين زائران در قالب اردوهاي پنج روزه از اقشار مختلف بسيج و مردم استان، به مناطق جنگي جنوب كشور اعزام شده و سه روز در استان خوزستان اقامت كردند.
وي گفت: تبيين و ترسيم دستاوردهاي معنوي و عظيم هشت سال دفاع مقدس به جامعه به خصوص نسل جوان از ضروريات است و اردوي راهيان نور بهترين زمان براي آشنايي نسل جوان جامعه با اين آموزه هاست.
معاون روابط تبليغات و روابط عمومي سپاه شهداي آذربايجان غربي با بيان اينكه زائران راهيان نور در عين آشنايي با مناطق جنگي به عنوان گردشگر با فرهنگ و آداب و سنن ساير مناطق كشور نيز آشنا مي‌شوند، اضافه كرد: برپايي راهيان نور در شمال‌غرب كشور در قالب برگزاري اردوهاي معنوي راهي براي معرفي و شناخت گوشه‌اي از رشادت‌هاي مردان اين مرز و بوم در طول هشت سال جنگ تحميلي است.
به گزارش ايرنا، اردوهاي راهيان نور در چند سال گذشته به صورت مستمر در ايام نوروز برگزار مي شود و كاروان‌هاي اعزامي با حضور در مناطق عملياتي جنوب كشور از يادمان‌هاي مختلف شامل يادمان دهلاويه، شلمچه، طلائيه، فكه و علقمه فتح المبين بازديد مي‌كنند.
7125/7129