۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۴۰
کد خبر: 83265728
T T
۰ نفر
آماده سازي 120گلوله شيميايي توسط تروريست ها در ادلب سوريه

دمشق - ايرنا- سانا، خبرگزاري رسمي سوريه گزار ش داد، تروريست هاي جبهه النصره و حزب التركستاني در ادلب ، 120 خمپاره را به گاز كلر مسلح كردند.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، به گفته منابع محلي ، اين گروه هاي تروريستي با همكاري گروه كلاه سفيدها روز دوشنبه گذشته اقدام به انتقال خمپاره ها مزبور با پنج خودروي امدادي به يكي از انبارهاي خود در يكي مخفيگاه هاي در سهل الروج در ادلب كرد.
براساس اين گزارش نيروهاي كلاه سفيد همچنين مهمات و تجهيزات را از منطقه خان شيخون به سهل الروج انتقال دادند.
اين در حالي است كه كارشناسان بلژيكي بر انتقال 8 استوانه گاز كلر در صندوق هاي چوبي كه با خودرو از يكي از مخفيگاه هاي النصره در شهرك الدانا در شمال ادلب به سهل الروج انتقال يافت، اشراف داشتند.
منابع سوري اضافه كردند كه خمپاره اصلاح شده در سه بخش به تروريست هاي جيش العزه و حرس الدين در حومه شمالي حماه و بخش دوم به انصار التوحيد در سهل الغاب در حومه شمالي حماه و بخش سوم به تروريست هاي ايغور چيني حزب التركستاني در حومه شمالي لاذقيه تحويل داده شد.
وزارت خارجه و وزارت دفاع روسيه در تير ماه گذشته تاكيد كردند كه تروريست ها از سلاح شيميايي در سوريه استفاده مي كنند كه از كشورهاي غربي و آمريكا براي آنها ارسال مي شود.
غربي ها در تلاش براي منحرف كردن افكار عمومي هستند و حقايق را با گروه كلاه سفيد ها تحريف مي كنند.
كارشناسان معتقدند، با توجه به تحركات نيروهاي تروريستي، وقوع يك حمله شيميايي با توجه به تحمل شكست هاي اخير محتمل است.
از ابتداي بحران سوريه نزديك به 20 حمله شيميايي در سوريه گزارش شده است.
شبس*خاورم*9366*1436*1917