به گزارش روز یكشنبه خبرنگار علمی ایرنا، دنیس مولنبرگ (Dennis Muilenburg) مدیر عامل اجرایی بویینگ طی بیانیه ای كه در روز پنجم آوریل منتشر شد گفت كه من از هیات مدیره شركت خواسته ام تا با تشكیل كمیته ای سیاست های كلان ما و فرایند طراحی و توسعه هواپیماهایی كه می سازیم را بررسی كنند.
این كمیته ضمن تایید موثر بودن سیاست های ما، اطمینان از ایمنی برنامه 737 مكس و دیگر هواپیماهای ما را در بالاترین سطح بررسی كرده، پیشنهاداتی برای بهبود سیاست ها و فرایندهای ما ارائه خواهد داد.
بر این اساس، از اواسط امسال میزان تولید بویینگ 737 از تعداد 52 فروند در ماه به 42 فروند كاهش پیدا می كند كه این معادل 19 درصد كاهش در حجم تولید ماهانه این هواپیما خواهد بود. این اقدام حدودا در فاصله یك ماه پس از زمین گیر شدن گسترده 737 مكس در سراسر دنیا رخ می دهد، آن هم در حالی كه بویینگ می گوید همچنان در حال كار روی برطرف كردن مشكل سیستم MCAS هواپیماست. همان سیستمی كه بنظر می رسد مقصر اصلی در هر دو سانحه مرگبار 737 مكس بوده است. سیستمی كه در گونه های قدیمی بویینگ 737 وجود نداشت اما به خاطر تغییر طراحی بال و تغییر محل و اندازه موتورها برای كمك به هدایت هواپیما اضافه شد. با این حال عدم اطلاع رسانی كافی در مورد وجود این سیستم به خلبان ها و ایراداتی در مكانیسم آن در نهایت دردسر آفرین شد.
تا پیش از زمین گیر شدن بویینگ 737، شركت بویینگ تصمیم داشت تا میزان تولید ماهانه خود را از تعداد 52 فروند در ماه به 57 فروند برساند. اما در شرایط فعلی با تردیدهای گسترده مشتریان حتی می توان منتظر كاهش بیشتری در شمار تولید ماهانه هواپیما تا زمان برطرف شدن كامل مشكلات فنی مطرح نیز بود.
علمی**9224**1485
تهران- ایرنا- شركت بویینگ اعلام كرد كه تولید ماهانه هواپیماهای 737 خود را به میزان یك پنجم كاهش داده و به 42 فروند در ماه خواهد رساند. این كاهش در نوع خود تازه ترین پیامد زمین گیر شدن گسترده بویینگ 737 مكس در نتیجه حوادث هوایی اخیر آن شمرده می شود.