۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۲۹
کد خبر: 83268413
T T
۰ نفر
كار فرهنگي محور برنامه هاي ميزباني از گردشگران باشد

يزد - ايرنا - امام جمعه مهريز گفت: انجام فعاليت هاي فرهنگي در كنار برنامه هاي تبليغي بايد محور اقدام هاي مسئولان در حوزه گردشگري و ميزباني از مسافران و ميهمانان باشد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام عبدالرضا محي الديني روز يكشنبه در ستاد خدمات سفر كه با حضور جمعي از اعضا در باغ جهاني پهلوان پور برگزار شد با قدرداني از تلاش دست اندركاران ستاد افزود: بيان ظرفيت ها، آداب و رسوم فرهنگي و معنوي به گردشگران ضروري است.
وي ادامه داد: حضور گردشگران و مسافران از اقصي نقاط استان و كشور به مهريز و ديدن جاذبه هاي تاريخي و طبيعي در كنار اجراي برنامه هاي مناسب فرهنگي نقش مهمي در تحقق اهداف صنعت سبز گردشگري دارد.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي مهريز بيان داشت: بايد گردشگران داخلي و خارجي بعد از حضور در شهرستان با سابقه روشن فرهنگي و اخلاقي مردم، آداب و رسوم ارزشمند منطقه آشنا شوند.
محي الديني همچنين توجه به اهميت اجراي برنامه هاي تبليغي و معرفي درست جاذبه هاي فرهنگي، تاريخي و طبيعي شهرستان و مهمان دوستي و اهميت آن را مورد تاكيد قرار داد.

**تاكيد بر معرفي ظرفيت هاي گردشگري
همچنين فرماندار و رئيس ستاد خدمات سفر مهريز گفت: اين شهرستان در ابعاد تاريخي، فرهنگي و طبيعي داراي ظرفيت هاي بسيار خوبي است كه بايستي به مسافران و گردشگران معرفي شود.
رضا زارع زاده مهريزي افزود: بايد با انجام فعاليت هاي فرهنگي، تبليغي و اطلاع رساني، گردشگران را در جريان دقيق توانايي هاي فرهنگي و تاريخي شهرستان قرار داد.
وي ادامه داد: توجه به صنعت سبز گردشگري در كنار توجه به مسائل فرهنگي بايد اولويت تمام دستگاه هاي اجرايي قرار گيرد و ظرفيت ها به نحو مناسب مطرح شود.

** افزايش 130 درصدي حضور گردشگران
همچنين رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مهريز گفت: از 25 اسفندماه 1397 تا 16 فروردين 1398 افزون بر يك ميليون مسافر و گردشگر با حضور در اين شهرستان از بناهاي تاريخي و تفرجگاهي منطقه بازديد كردند.
الهام جلوداري افزود: اين تعداد بازديد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 130 درصد رشد نشان مي دهد كه گوياي برنامه ريزي، اطلاع رساني و كار فرهنگي و تبليغي مناسب است.
به گفته وي، بازديد از تفرجگاه‌ ها و مناطق ييلاقي منطقه به خاطر شرايط مناسب آب و هوايي در مقايسه با سال هاي گذشته و همچنين وجود منطقه تاريخي و چشمه غربال بيز با استقبال بي ‌نظير مواجه شد.
اين مسئول مهمترين بناها و آثاري كه مورد بازديد گردشگران قرار گرفت را كوه ريگ، مجموعه مهرپادين، باغ جهاني پهلوان پور، مجموعه ارگ سريزد، كاروانسراي مدور زين‌الدين و مناطق ييلاقي منشاد، دره، گل‌افشان، بنادكوك و پارك سرچشمه كوثر ذكر كرد.
جلوداري همچنين به ارائه خدمات توسط واحدهاي اقامتي اشاره كرد و گفت: 12 بوم گردي در روستاهاي بخش مركزي و هشت بوم گردي در شهر در كنار فعالييت 6 هتل سنتي و مدرن ارگ سر يزد، باغ آهو، باغ پهلوان پور، ستاره شهر، مجموعه هفت شهر و كاروانسراي زين‌الدين به گردشگران خدمات ارائه كردند.

** اسكان 17 هزار مسافر در مهريز
همچنين رئيس ستاد اسكان مهريز اظهار داشت: در تعطيلات نوروز امسال 17 هزار مسافر در مدارس، بوم گردي ها و هتل هاي سنتي و مدرن شهرستان پذيرش شدند.
سيدعلي كارآموز افزود: از اين تعداد كه در مقايسه با سال گذشته تا 2 برابر افزايش دارد، حدود 10 هزار نفر در 110 كلاس پذيرش و اسكان يافتند.
وي به اهميت برنامه هاي فرهنگي در كنار اسكان مسافران اشاره كرد و برگزاري نمايشگاه توانمندي هاي شهر، تور طبيعت گردي و توزيع افزون بر هفت هزار بروشور را از اقدام هاي انجام شده ذكر كرد.
در اين جلسه همچنين تعدادي از روساي دستگاه هاي اجرايي ديگر به ارائه گزارش از فعاليت ها و خدمات ارائه شده در نوروز پرداختند.
مهريز با قابليت هاي تفريحي، گردشگري از جمله باغ پهلوان پور و قنات حسن آباد كه به ثبت جهاني رسيد و چشمه غربال بيز، منطقه تفريحي كوه ريگ و ديگر آثار باشكوه خشتي همواره پذيراي گردشگران داخلي و خارجي است.
اين شهرستان 600 اثر تاريخي و فرهنگي دارد و تاكنون 100 اثر آن در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.
مركز شهرستان 55 هزار نفري مهريز در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد.
7536/ 2047/