به گزارش یكشنبه شب خبرنگار فرهنگی ایرنا از دبیرخانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین در سال ١٣٩٧ ، ٨٠٢ شكایت نیز در سامانه ثبت شده كه حدود نیمی از این شكایت پاسخ داده شده است.
تاكنون ٥٨٥ دستگاه به سامانه متصل شده اند، تقریبا تمامی دستگاههای اصلی زیرمجموعه دو قوه مقننه و مجریه در سامانه حضور دارند.
بیشترین درخواست های ثبت شده در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مربوط به شهروندان تهرانی با ٣٨٦٤ درخواست و كمترین درخواست مربوط به شهروندان خراسان شمالی با ١٤ درخواست می باشد.
بیشترین درخواست و سوالات مردمی در سال گذشته به ترتیب مربوط به وزارت كشور (٣٣٣)، وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكی (٢٣٨)،كمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات (٢٢٩)،بانك مركزی (٢١٥)، شهرداری تهرران (٢٠٤)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، (٢٠٠)، وزارت امور خارجه (١٩٥)، وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعی (١٨٧)، سازمان برنامه و بودجه (١٧٥)،سازمان بهزیستی كشور (١٢٥) درخواست بوده است.
بر اساس این گزارش، تعداد درخواست ها از قوه مجریه (٥٧٠٧) درخواست بوده كه به (٥٢٧٦) درخواست از سوی دستگاههای زیرمجموعه این قوه پاسخ داده شده است.
میزان پاسخگویی قوه مجریه به درخواست های مردمی ٨٨ درصد و میانگین زمان پاسخگویی ٣٢ روز بوده است.
همچنین تعداد درخواست ها از قوه مقننه ٢٠٦ درخواست بوده كه به ١٥٢ درخواست پاسخ داده است، میانگین زمان پاسخگویی به درخواست ها (٧٥ روز) می باشد.
بطور كلی میزان پاسخگویی قوه مقننه به درخواست های مردمی ٥/٥٤ درصد بوده است.
تعداد درخواست های مردمی از قوه قضائیه ( فقط روزنامه رسمی كشور در سامانه متصل شده است)، ٩٢ درخواست بوده كه به ٩١درخواست در میانگین ٨ روز پاسخ داده شده است.
در میان استانداری ها، استانداری هرمزگان با ١٧٠ و استانداری لرستان با ١١ درخواست به ترتیب بیشترین و كمترین درخواست ها را داشته اند.
سه استانداری مركزی، لرستان و سمنان به تمامی درخواست های شهروندان پاسخ داده اند.
در میان ٢٩ شهرداری متصل به سامانه، بیشترین درخواست ها مربوط به شهرداری تهران با ٢٠٤ درخواست و میانگین پاسخگویی ٩ روز بوده است.
شهرداری یزد تنها شهرداری است كه ١٠ زیرمجموعه آن به سامانه وصل شده است و استان گیلان بیشترین شهرداری های فعال را در سامانه دارد.
اطلاعات كامل همراه با جداول مربوطه هم اكنون درنشانی پایگاه اطلاع رسانی https://foia.farhang.gov.ir بخش وضعیت پاسخگویی دستگاهها در سامانه قابل مشاهده است.
فراهنگ ** 9211 ** 1355 **
در سال 97 رقم خورد؛
ثبت ٨ هزار درخواست در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات
۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۴۷
کد خبر:
83268574
تهران - ایرنا - از ابتدای راه اندازی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تا پایان سال گذشته ٧ هزار و ٩١٩ درخواست، از سوی شهروندان به ثبت رسیده كه به ٧هزار و ١١٤ درخواست پاسخ داده شده است، بطور كلی میانگین پاسخگویی به درخواست های مردمی ٨٥ درصد بوده است.