۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۰۲
کد خبر: 83269847
T T
۰ نفر

هنر انقلاب متعهد به حقیقت و استكبارستیزی است

۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۰۲
کد خبر: 83269847
هنر انقلاب متعهد به حقیقت و استكبارستیزی است

شهركرد - ایرنا- رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی گفت : هنر انقلاب اسلامی هنر متعهد به حقیقت و استكبارستیزی است و شهید آوینی نمونه بارز این هنر انقلابی بود.

به گزارش ایرنا، حجت الله شیروانی روز دوشنبه در نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری استان افزود: هنر انقلاب اسلامی بدنبال بهتر كردن جامعه است و آرمانگرایی، جمهوریت، اسلامیت و امیدآفرینی از ویژگی ها بارز هنر انقلاب اسلامی است.
بگفته وی، در هنر انقلاب اسلامی ناامیدی وجود ندارد و هنرمندان انقلاب اسلامی تسلیم نمی شوند، بلكه با ظلم و استكبار مبارزه می كنند.
شیروانی، با اشاره به معرفی 5 هنرمند سال انقلاب اسلامی در تهران ادامه داد: در دوران معاصر هنرمند انقلابی مانند ابراهیم حاتمی كیا در فیلم سینمایی خود چهره واقعی تروریست های داعشی را برای مخاطبان به نمایش می گذارد.
دبیر گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت سالروز شهید آوینی سید اهل قلم، برنامه های مختلفی در این هفته در سطح استان برگزار می شود.
شیروانی یادآور شد: غبارروبی از گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، جانبازان و ایثارگران هنرمند در این هفته با همكاری بسیج هنرمندان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره نهاد كتابخانه های عمومی، كانون فرهنگی هنری مساجد ، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و سینمای جوانان ایران در استان برگزار می شود.
به گفته وی، رونمایی از آلبوم موسیقی ' زبان بی كرانه ' با صدای رحیم عدنانی و تهیه كنندگی حوزه هنری، فیلم های مستند ' كاپیتان 22 ' و ' دیلگ '، كتاب مجموعه غزل مهدی ، اجرای تئاترهای لیلی در میدان جنگ به كارگردانی آرزو ریاحی فارسانی و ' خواب‌های رنگی' به كارگردانی ناصر محمودی از دیگر برنامه های هفته انقلاب اسلامی در استان است.
مسئول بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هنر انقلاب هنر تعهد است و در بخش هنر انقلاب اسلامی رویش های خوبی صورت گرفته است.
مجتبی بیگی افزود: نشست تبیین بیانیه دوم گام انقلاب از سوی هنرمندان چهارمحال و بختیاری در این هفته انجام می شود.
به گزارش ایرنا، از نوزدهم تا بیست و ششم فروردین ماه هفته هنر انقلاب اسلامی است و بیستم فروردین ماه سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی روز هنر انقلاب نامگذاری شده است.
2097