۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۰:۲۵
کد خبر: 83274605
T T
۰ نفر
انهدام فضاپیمای رژیم صهیونیستی

تهران - ایرنا - رژیم صهیونیستی درادامه بلندپروازی های خود در تلاش بود كه اسم خود را به عنوان سفر به ماه ثبت كند، فضاپیمای آن در هنگام فرود بر ماه منهدم شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های صهیونیست، فضاپیمای 'برشیت' نتوانست به صورت موفقیت آمیز بر سطح كره ماه فرود آید. این فضاپیمای بدون سرنشین به علت مشكلات فنی، نتوانست سالم بر سطح ماه بنشیند و موتور آن به هنگام نشستن از كار افتاد و ارتباط آن با مركز فرماندهی قطع شد.
فضاپیمای برشیت سوم 22 فوریه (سوم اسفندماه) از پایگاه فضایی كیپ كاناورال به ماه پرتاب شده بود.
با انهدام این فضاپیما، پروژه ساخت 84 میلیون یورویی آن شكست خورد.
این فضاپیما كه اسم آن از بخش نخستین كتاب تورات، 'برشیت' (به معنی كتاب بزرگ پیدایش) برگرفته شده ، قرار بود، دو روز از سطح ماه عكسبرداری كند و آزمایش‌هایی درباره میدان مغناطیسی این كره انجام دهد كه با انهدام آن، تمامی این پروژه ها شكست خورد.
پیش از تلاش ناكام رژیم صهیونیستی، نخستین بار شوری سابق بود كه در سال 1966 فضاپیمای بدون سرنشین «لونا 9» را به ماه فرستاد.
سازمان فضانوردی آمریكا (ناسا) یكسال پس از شوروی و در سال 1967 نیز با پرتاب فضاپیمای «سوروایور 1» توانست به این مهم دست یابد.
چین اما 6 سال پیش و در سال 2013 موفق شد با كاوشگر «چانگ ای 3» اسم خود را به عنوان سومین كشوری كه به ماه ماهواره فرستاده است، ثبت كند.
شبس**9363**1859