۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۵۴
کد خبر: 83276618
T T
۰ نفر
1500 ميليارد ريال تسهيلات توسط بانك صنعت و معدن خراسان رضوي پرداخت شد

گناباد- ايرنا- رئيس شعب بانك صنعت و معدن خراسان رضوي گفت: طي سال گذشته بيش از يك هزار و 500 ميليارد ريال تسهيلات سرمايه در گردش توسط اين بانك به واحدهاي توليدي استان پرداخت شد.

حسين يوسفي روز شنبه در حاشيه بازديد از برخي واحدهاي صنعتي گناباد طي گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 20 طرح بزرگ صنعتي با حمايت و پرداخت تسهيلات بانك صنعت و معدن طي سه سال گذشته در اين استان به بهره برداري رسيده كه با راه اندازي آنها براي يك هزار و 800 نفر اشتغال ايجاد شده است.
وي اظهار داشت: 10 واحد بزرگ صنعتي و معدني ديگر در شرف عقد قرارداد اخذ تسهيلات قرار دارند كه با راه اندازي آنها براي يك هزار نفر ديگر فرصت شغلي فراهم مي شود.
وي گفت: بانك صنعت و معدن در راستاي وظايف اصلي و تخصصي خود در حمايت از بخش توليد، به راه اندازي واحدهاي راكد و نيمه تمام از طريق پرداخت تسيهلات توجه خاص دارد و با تامين سرمايه در گردش زمينه راه اندازي واحدهاي توليدي و اشتغال و كارافريني آنها را فراهم مي كند.
يوسفي افزود: روان سازي پرداخت تسهيلات واحدهاي توليدي نقش مهمي در رونق توليد دارد و بانك صنعت و معدن سعي مي كند با نگاه توسعه اي و سهولت دريافت تسهيلات در رونق توليد سهيم باشد.
رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد هم به خبرنگار ايرنا گفت: 13 واحد نيمه تمام صنعتي و معدني در اين شهرستان وجود دارد كه براي تكميل و راه اندازي آنها چهار هزار و 200 ميليارد ريال مورد نياز است و با بهره برداري اين طرحها براي 800 نفر اشتغال ايجاد مي شود.
هادي ايزدي افزود: همچنين 26 طرح صنعتي و معدني نيز تعطيل يا نيازمند اجراي طرح توسعه از 10 تا 60 درصد هستند.
172 واحد صنعتي در بخشهاي صنايع كاني فلزي و غيرفلزي، صنايع غذايي، شيميايي و سلولزي در شهرستان گناباد فعاليت دارند كه براي راه اندازي آنها هزار و 273 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده و از اين محل براي سه هزار و 284 نفر بطور مستقيم و براي دو برابر اين تعداد بطور غير مستقيم اشتغال ايجاد شده است.
سه شهرك و ناحيه صنعتي نيز با 447 هكتار زمين و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سيلو در شهرستان گناباد فعال است.
مركز شهرستان 89 هزار نفري گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد قرار دارد.
2095/ 6053