۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۰۷
کد خبر: 83276637
T T
۰ نفر

واگذاري نقاط ساحلي جديد گيلان به بخش خصوصي

۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۰۷
کد خبر: 83276637
واگذاري نقاط ساحلي جديد گيلان به بخش خصوصي

رشت - ايرنا - استاندار گيلان از واگذاري نقاط جديدي در راستاي ساماندهي سواحل به بخش خصوصي خبر داد و گفت: بايد اهتمام داشته باشيم تا اين نقاط تا تابستان امسال راه اندازي شوند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مصطفي سالاري عصر شنبه در جلسه ساماندهي سواحل گيلان با تاكيد بر اينكه اين واگذاري ها به منظور ايجاد امكانات اوليه و به صفر رساندن و يا كاهش حداكثري غريق و درآمد زايي و اشتغالزايي انجام مي شود، افزود: در صورتي كه كار صحيح انجام شود و نقاط خطرآفرين داراي متولي بخش خصوصي باشند ، غريق را مي توانيم به صفر برسانيم.
وي با بيان اينكه مي توان 70 تا 80 نقطه از سواحل گيلان را به بخش خصوصي واگذار كرد، اظهار داشت : متقاضيان بخش خصوصي بايستي الزاماتي همچون سرويس بهداشتي ، دوش ، نجات غريق و عدم استفاده از مصالح ساختماني را در سازه هايشان و قابل حمل و سازگار بودن با طبيعت را رعايت كنند و ما براي آنها مسائل زيرساختي را انجام مي دهيم.
سالاري با تاكيد بر اينكه ايجاد اين امكانات نبايد هزينه بر باشد ، تصريح كرد: بايد در نقاط گردشگري درآمدزايي كنيم اما هم اكنون در حال هزينه كردن هستيم از اين رو مي توانيم با واگذاري نقاط جديد طرح هاي سالمسازي به بخش خصوصي، علاوه بر افزايش رفاه و خدمات به استفاده كنندگان از سواحل و ارتقاي ايمني انها ، اشتغال و در آمدزايي ايجاد كنيم.
سالاري با اشاره به كاهش غريق در سواحل گيلان طي سال گذشته گفت: بخشي از اين كاهش مربوط به تلاش دستگاه هاي مربوطه و اعضاي ستاد سواحل در اين امر و بخشي ديگر نيز ناشي از افزايش شناخت و آگاهي مردم است .
مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گيلان نيز گفت: در حال حاضر 35 طرح با 68 شناگاه در استان وجود دارد كه قرار است دو طرح ديگر نيز امسال راه اندازي شود.
منا ابروفراخ تعداد عوامل اجرايي درگير در اين طرح را طي سال گذشته يك هزار و 900 نفر عنوان و بيان كرد: سال گذشته 486 نفر از ناجيان غريق در نقاط خطر آفرين و 236 نفر در طرح هاي سالمسازي دريا حضور يافتند.
وي پيشگيري از تلفات انساني ، اجراي برنامه فرهنگي ، مذهبي و ترويج و گسترش فرهنگ عفاف، ارائه خدمات رفاهي ، بهداشتي و عمومي مناسب، بازرسي و ساماندهي نقاط خطر آفرين و جلوگيري از بروز ناهنجاري هاي اخلاقي و اجتماعي را از جمله اهداف ساماندهي سواحل ذكر كرد.
از چابكسر در شرق گيلان تا آستارا در غرب استان، 274 كيلومتر نوار ساحلي وجود دارد.
7296/2007