۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۵۰
کد خبر: 83277202
T T
۰ نفر

راه ارتباطی 14 روستای بخش رودخانه رودان قطع شد

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۵۰
کد خبر: 83277202
راه ارتباطی 14 روستای بخش رودخانه رودان قطع شد

بندرعباس- ایرنا- معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رودان گفت: به علت بارش شدید باران و طغیان رودخانه زیارتعلی در بخش رودخانه این شهرستان راه ارتباطی 14 روستا به مركز قطع شده است.

سید عبدالوهاب هاشمی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: درحال حاضر از این تعداد روستا تنها 2 روستای چیرم آباد و ماشنگی با طی مسافت 30 كیلومتری امكان دسترسی به مركز بخش را دارند و 12روستا ارتباط آنها به طور كامل قطع شده است.
وی خاطر نشان كرد: بارش شدید باران از ساعت 2 بامداد یكشنبه 25 فروردین، موجب طغیان رودخانه زیارتعلی شده و راه ارتباطی قریب به پنج هزار نفر از اهالی رودخانه به مركز این بخش را قطع كرده است.
هاشمی با اشاره به اینكه بارندگی همچنان ادامه دارد، میزان بارندگی از شب گذشته تا ساعت 7 صبح امروز در بخش رودخانه رودان را 21 میلیمتر اعلام كرد.
وی بیان كرد: سایر راه ها و محورهای ارتباطی در شهرستان رودان باز است و تردد در آنها جریان دارد.
هاشمی با اشاره به ورود سامانه بارشی فعال به استان و احتمال وقوع سیل خاطر نشان كرد: شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان رودان در آماده باش كامل است و تمامی موارد به صورت لحظه ای پایش می شود.
بخش رودخانه با جمعیتی افزون بر 21 هزار و 600 نفر در 55 كیلومتری شمال رودان قرار دارد.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 كیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مركز استان هرمزگان واقع شده است.

** محورهای جاسك و بندرلنگه همچنان مسدود
مدیركل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: مسیر سیریك به سمت جاسك بر اثر طغیان رودخانه فصلی در نزدیكی شهر گروك مسدود شده بود همچنان مسدود است‌.
علیرضا صفا ایسینی اضافه كرد: محور بندر خمیر به بندرلنگه هم كه دیشب مسدود شده بود بازگشایی شد و این محور مجدد بر اثر آبگرفتگی آبنمای كنخ مسدود شده است.
به دنبال اخطاریه هواشناسی مبنی بر ورود یك موج بارشی به استان های جنوب شرق كشور از جمله هرمزگان از روز جمعه 23 فروردین ماه و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی، دستگاه های اجرایی و امدادی این استان در آماده باش هستند.
براساس اعلام اداره كل هواشناسی هرمزگان، یك موج بارشی بسیار فعال از روز جمعه 23 تا دوشنبه 26 فروردین ماه این استان را تحت تاثیر قرار داده و سبب ناپایداری جوی و دریایی قابل توجه ای در این استان می شود.
طبق اعلام هواشناسی و براساس پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر بارش شدید باران، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در هرمزگان، توصیه شده مردم از سفر و ترددهای غیرضروری و قرار گرفتن در حریم رودخانه ها خودداری كنند.
7196 /6048
۰ نفر