۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۳۸
کد خبر: 83277289
T T
۰ نفر
كنكور 99 با دو مجموعه سوال طراحی می شود

تهران - ایرنا- رئیس سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد كه به منظور مساعدت با داوطلبان نظام قدیم، برای كنكور 99 هم دو نوع سوال طراحی می شود.

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار دانشگاه ایرنا، بر اساس مصوبه سال 97 شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مصوب شد برای داوطلبان نظام قدیم و جدید كنكور سراسری سال 98 دو مجموعه سوال طراحی شود.
به این ترتیب داوطلبان كنكور نظام قدیم و نظام جدید در روزهای 13 و 14 تیرماه 98 با دو مجموعه سوال مواجه می شوند و به سوالات كنكور 98 پاسخ می دهند.
بر اساس مصوبه دیگر همین شورا، در سال 1399 فقط یك مجموعه سوال بر اساس نظام جدید آموزشی (3-3-6) برگزار می‌ شود. به عبارت دیگر داوطلبان نظام قدیم كنكور 99 هم باید به سوالات نظام جدید پاسخ می دادند.
در این آزمون میزان تاثیر سوابق تحصیلی حداكثر 30 درصد با تاثیر قطعی اعمال می شود.
اما این مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو انتقادات تعداد زیادی از داوطلبان نظام قدیم را به دنبال داشت به طوری كه آنها در حساب اینستاگرام منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بارها و بارها به این مسئله اشاره كرده بودند و خواهان طراحی دو نوع سوال برای كنكور 99 بودند؛ چرا كه به علت گرانی منابع درسی نظام جدید، توان خریداری آن را نداشتند.
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیش از این به خبرنگار دانشگاه ایرنا اعلام كرده بود كه این مسئله باید در جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو بررسی شود.
اما این مصوبه هم بار دیگر تغییر كرد و در آخرین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مسئله كنكور 99 و سوالات آن بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت.
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایرنا، گفت: به منظور مساعدت با داوطلبان نظام قدیم كه خواهان طراحی دو مجموعه سوال برای كنكور 99 بودند، شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصویب كرد كه سوالات كنكور سال 99 هم مانند كنكور 98 با دو مجموعه سوال باشد.
وی تاكید كرد: كنكور سال 1400 تنها با یك مجموعه سوال برگزار می شود.
**9492** 1200
۰ نفر