۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۱۳
کد خبر: 83277644
T T
۰ نفر
84 و 5 دهم ميلي متر باران در بندرخمير باريد

بندرعباس - ايرنا - معاون فني و شبكه ايستگاه ها اداره كل هواشناسي هرمزگان گفت: از روز گذشته تا ساعت 10 و 30 دقيقه 84 و 5 دهم ميلي متر باران در بندر خمير باريد و ساكنان اين شهر شاهد بيشترين ميزان بارش هاي صورت گرفته در استان بودند.

كيانوش عارفي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: قشم دريايي با 58 وسه دهم، حاجي آباد با 56 و هشت دهم ميلي متر، سردشت بشاگرد با 45 و هشت دهم ميلي متر بيشترين بارش ها را پس از بندر خمير به خود اختصاص داده اند.
وي اضافه كرد: ميزان بارش ها به ترتيب 45 و 6 دهم ميلي متر در بندرعباس، 43 و يك دهم ميلي متر در جاسك، 37 و چهار دهم ميلي متر در ميناب، 30 ميلي متر در سيريك، 27 و 2 دهم ميلي متر در رودان و 24 و سه دهم ميلي متر در بستك بوده است.
معاون فني و شبكه ايستگاه هاي هواشناسي هرمزگان اضافه كرد: 23 و هفت دهم ميلي متر باران در قشم فرودگاهي، 10 ميلي متر باران در سيري، هشت و 9 دهم ميلي متر باران در جزيره كيش، هشت و هشت دهم ميلي متر باران در جزيره لاوان، 6 و سه دهم ميلي متر باران در بندرلنگه ، چهار و يك دهم ميلي متر باران در پارسيان ( گاوبندي) و 2 و يك دهم ميلي متر باران در بوموسي باريده است.
وي ابراز داشت: سامانه بارشي بعد از ظهر امروز مناطق مركزي هرمزگان و تا صبح فردا از مناطق شرقي استان خارج مي شود و با توجه به رطوبت هوا و ظرفيت موجود منطقه احتمال بارش هاي محلي در اين مدت وجود دارد.
عارفي بيان داشت: هر ميلي متر باران در هر متر مربع يك ليتر مي شود و يك چهارم باران تبخير، يك چهار جذب عميق، يك چهارم جذب سطحي و يك چهارم تبديل به روان آب مي شود كه با داشتن ميزان بارش انجام شده مي توان ميزان آب قابل نگهداري را هم محاسبه كرد.

*** هرمزگان براي ورود 2 سامانه بارشي ديگر در هفته آينده آماده باشد
معاون فني و شبكه ايستگاه هاي اداره كل هواشناسي هرمزگان اشاره كرد: اوايل هفته آينده يك سامانه بارشي از سمت جنوب غرب وارد كشور مي شود كه انتظار مي رود مناطق غربي استان را متاثر سازد.
عارفي ادامه داد: همچنين احتمال دارد سامانه جديد بارشي در روزهاي پاياني هفته پيش رو مناطق مركزي و شرقي هرمزگان را در متاثر سازند.
وي اضافه كرد: چنانچه اين سامانه با شرايطي كه در نقشه هاي پيش يابي مشخص است وارد هرمزگان شود بارش هاي خوبي براي هرمزگان در پي خواهد داشت.
معاون فني و شبكه ايستگاه هاي اداره كل هواشناسي هرمزگان گفت: همچنين انتظار بارش هاي ديگر تا نيمه ارديبهشت براي اين استان وجود دارد.
3219 /6048