۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۰۶
کد خبر: 83278195
T T
۰ نفر

1615 فقره مجوز تاسيس واحدهاي صنعتي سال 97 در فارس صادر شد

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۰۶
کد خبر: 83278195
1615 فقره مجوز تاسيس واحدهاي صنعتي سال 97 در فارس صادر شد

شيراز-ايرنا- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: يك هزار و 615 فقره مجوز تاسيس واحدهاي صنعتي با پيش بيني سرمايه گذاري افزون بر 135هزار ميليارد ريال و ايجاد اشتغال براي بيش از 25 هزار نفر، سال 97 در فارس صادر شد.

روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در گزارش روز يكشنبه خود به نقل از فريبرز رضا زاده بيان كرد: مجوزهاي صادر شده، در زمينه‌ توليد محصولات كاني غير فلزي، لاستيك و پلاستيك، غذايي و آشاميدني، ساخت ماشين آلات و تجهيزات است.
وي، افزود: همچنين در سال 97 با صدور 296 فقره پروانه بهره بهرداري صنعتي كه براي آنها 29 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري شده، براي سه هزار و 465 نفر فرصت شغلي ايجاد شد.
به گفته رضا زاده اين واحدها در زمينه رشته‌هاي مختلف صنعتي از جمله، توليد محصولات غذايي و آشاميدني، محصولات كاني غيرفلزي و توليد لاستيك و پلاستيك فعاليت دارند.
او اضافه كرد: بيشترين پروانه بهره برداري كه در سال 97 در اين استان در حوزه صنايع صادر شد متعلق به واحدهاي توليد لاستيك و پلاستيك، محصولات غذايي و آشاميدني، محصولات كاني غير فلزي، ساخت مواد و محصولات شيميايي است.
رضازاده ادامه داد: همچنين در مدت ياد شده در بين صنايع مختلف اين استان، واحدهاي توليد لاستيك و پلاستيك بيشترين ميزان اشتغال را به خود اختصاص دادند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در سال 97 نيز 38 فقره پروانه بهره برداري معدني با ظرفيت استخراج اسمي بيش از يك ميليون و 142 هزار تن و ذخيره قطعي يك ميليون 467 هزار تن در اين استان صادر شد.
وي، در بخش ديگري از مطالب خود بيان داشت: با هدف كاهش ميزان بيكاري، عزم دولت براي پرداخت تسهيلات اشتغالزايي از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه جزم است و با ثبت نام از متقاضيان در سامانه بهين ياب، بخشي از اين تسهيلات از محل تبصره مورد اشاره با سود 12تا 14درصد بين مناطق محروم و غير محروم مورد محاسبه و در رديف پرداخت قرار مي گيرد.
رضا زاده ادامه داد: اين تسهيلات با هدف ايجاد اشتغال، به نوسازي صنايع و طرح هاي نيمه تمام تخصيص داده شده كه هم در توسعه اين استان و هم در اشتغالزايي براي جوانان موثر است.
وي گفت: استان فارس با چهار هزار و 351 واحد صنعتي فعال، سرمايه گذاري حدود 102هزار ميليارد ريال و اشتغال حدود يكصد هزار و 705 نفر از نظر تعداد در رتبه چهارم، به لحاظ اشتغال در رتبه هشتم و از حيث سرمايه گذاري در جايگاه سيزدهم قرار گرفته است.
ع.پ /6118