۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۳۹
کد خبر: 83278816
T T
۰ نفر
ستاری: رویكرد دولت حمایت قاطع از شركت های دانش بنیان است

یاسوج- ایرنا- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: رویكرد دولت حمایت قاطع و جدی از شركت های دانش بنیان و توسعه آن هاست زیرا كه راه اندازی این شركت ها زمینه ساز توسعه همه جانبه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «سورنا ستاری» روز دوشنبه در بازدید از پارك علم و فناوری كهگیلویه و بویراحمد و واحدهای فناور در یاسوج اظهار داشت: در وضعیت كنونی كشور توسعه و رشد این مراكز نقش قابل توجهی در اقتصاد خواهد داشت.
وی بیان كرد: هم اینك تجاری سازی فناوری به یكی از مباحث كلیدی در دنیا تبدیل شده به طوری كه افزایش توان تجاری سازی فناوری به منزله افزایش توان رقابتی در بازار جهانی است و باعث افزایش درآمد ملی كشورها می شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ابراز داشت: تنظیم و تسهیل گری محیط كسب و كار از جمله پرداخت تسهیلات مورد نیاز به نخبگان در مراكز علمی و فناوری به منظور تقویت حوزه دانش بنیان در اقتصاد كشور تا حصول نتیجه، از راهبردهای اصلی این معاونت است.
رئیس پارك علم و فناوری كهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با تشریح مشكلات، رسیدگی بیشتر به واحدهای فناور را خواستار شد.
سید شمس الدین هاشمی افزود: هم اكنون 13 واحد فناور و سه شركت دانش بنیان در پارك علم و فناوری استان مستقر است.
وی تصریح كرد: با استقرار و فعالیت این شركت‌ها و واحد‌ها برای 70 نفر با مدارك تحصیلی كارشناسی ارشد و دكترا شغل ایجاد شده است.
رئیس پارك علم و فناوری استان اضافه كرد: این شركت‌ها در زمینه‌های تجهیزات پزشكی، گیاهان دارویی، كشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال فعالیت و انجام كار‌های تحقیقاتی و پژوهشی هستند.
هاشمی ادامه داد: علاوه بر شركت‌ها و واحد‌های فناوری 2 مركز رشد در شهر‌های یاسوج و گچساران نیز فعالیت می كنند.
صبح امروز دوشنبه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری كشور به یاسوج مركز كهگیلویه و بویراحمد سفر كرد.
وی پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا از پارك علم و فناوری استان، واحد تولیدی صنعت آوران رایان و شركت گردافشان دنا بازدید كرد.
سورنا ستاری در سفر یك روزه خود به همراه جمعی از مدیران و مسئولان با محصولات تولیدی شركت های دانش بنیان و فناور استان كهگیلویه و بویراحمد و آخرین دستاوردهای این شركت ها آشنا شدند.
6110/ 9868/3016
۰ نفر