۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳
کد خبر: 83278870
T T
۰ نفر
عامل شهادت یك مامور مرزبانی سیستان و بلوچستان دستگیر شد

زاهدان- ایرنا- فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری یكی از اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد كه سال 96 در یك عملیات مسلحانه باعث شهادت شهید سرگرد 'رسول طالبی' از ماموران پلیس مرزبانی شدند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، سردار محمد قنبری روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: در پی شهادت یكی از ماموران جان بركف فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر موضوع به طور ویژه در دستور كار ماموران پلیس استان قرار گرفت.
وی افزود: كارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام مستمر كارهای اطلاعاتی یكی از عوامل شهادت این شهید بزرگوار را در محله ' اسلام آباد ' شهرستان خاش شناسایی و در یك عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر كردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح كرد: پلیس با اقتدار در برابر سوداگران مرگ می ایستد و در راه مبارزه با پدیده شوم قاچاق از جان خویش نیز دریغ نمی كند.
ساعت 16 سوم دیماه سال 1396 در پی رصد اطلاعاتی ماموران پلیس مرزبانی مشخص شد عوامل یك باند بزرگ مواد مخدر قصد حمل مقدار قابل توجهی مواد از یكی از كشورهای همسایه از منطقه ' روتك ' شهرستان سراوان در حوالی میل 118 و 119 به داخل كشور را دارند.
پس از بررسی صحت خبر بلافاصله 2 تیم عملیاتی به سرپرستی شهید سرگرد رسول طالبی جانشین گروهان تكاوری 125 'مكسوخته' شهرستان سراوان، جهت اجرای كمین عازم منطقه شدند كه پس از عبور قاچاقچیان از محدوده قرمز مرزی درگیری شدیدی بین پلیس و سوداگران مرگ آغاز شد و قاچاقچیان با مواجهه با آتش پرحجم پلیس قصد فرار به طرف خاك كشور همسایه را داشتند كه با اجرای طرح پدافند و مهار راه خود را سد شده دیدند.
با ادامه این درگیری، قاچاقچیان در نهایت مجبور شدند كه خودروها، سلاح و مهمات خود را بجا گذاشته و با استفاده از تاریكی شب و عوارض زمین به سمت مرزهای كشور همسایه متواری شوند.
در این عملیات نفس گیر كه چندین ساعت طول كشید، 2 نفر از قاچاقچیان به هلاكت رسیدند و سرگرد طالبی نیز به دلیل اصابت گلوله به ناحیه گردن به مقام رفیع شهادت نایل آمد.
كشف یك تن و 580 كیلوگرم تریاك، 439 كیلوگرم حشیش، 3 قبضه سلاح گرینف، كلاش و آرپی جی به همراه مهمات مربوطه، تعدادی بیسیم و دوربین دید درشب و 2 دستگاه خودروی تویوتا از دستاوردهای تكاوران پلیس مرزبانی در آن عملیات بود.
3213**6081
۰ نفر