۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰
کد خبر: 83278989
T T
۰ نفر

سيلاب 46 سايت مخابراتي را در نيكشهر قطع كرد

۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰
کد خبر: 83278989
سيلاب 46 سايت مخابراتي را در نيكشهر قطع كرد

چابهار- ايرنا- رئيس اداره مخابرات نيكشهر در جنوب سيستان وبلوچستان گفت: سيلاب 46 سايت مخابراتي در نقاط مختلف اين شهرستان و به ويژه در بخش بنت و دهستان هيچان و مهبان بخش مركزي را قطع كرده و ارتباط تلفني هزاران نفر از روز گدشته تاكنون قطع شده است.

درويش رئيسي روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: قطعي تلفن در نقاط روستايي سبب شده تا مسئولان و مردم هيچ اطلاعي از وضعيت خسارت بارندگي ها و سيلاب نداشته باشند.
وي بيان كرد: به دليل طغيان رودخانه هاي فصلي دسترسي به آن مناطق وجود ندارد و پس از فروكش كردن آب نسبت به بررسي مشكلات اقدام خواهد شد.
رئيس اداره مخابرات نيكشهر افزود: بارندگي ها علاوه بر نيكشهر 51 سايت تلفن چابهار و 61 سايت و دكل تلفن را در ايرانشهر قطع كرده است.
وي ادامه داد: از مردم شهرستان نيكشهر به دليل قطعي تلفن عذرخواهي مي كنيم و قول مي دهيم در اولين فرصت نسبت به حل مشكلات اقدام كنيم.
رئيس اداره مخابرات نيكشهر گفت: بارش ها سنگين در 48 ساعت گذشته سبب جاري شدن سيلاب و سقوط تيرهاي مخابراتي در بستر رودخانه گُنگ( پل هيتان) شده و فيبر نوري محور نيكشهر- بنت را قطع كرده است.
رئيسي تصريح كرد: بخاطر بالا بودن حجم سيلاب هم اينك امكان ورود به بستر رودخانه وجود ندارد و تلاش بر اين است در اولين فرصت با ترميم يا جايگزين كردن فيبر نوري براي نرمال شدن خدمات تلفن و اينترنت اقدام شود.
وي با بيان اينكه بخشي از فيبر نوري در محل پل هيتان به طرف بنت بازسازي شده ولي بعلت قطعي دوم فيبرنوري در كيلومتر 36 ارتباطات بنت و دهستانهاي ملوران و چاهان نرمال نشده است، خاطرنشان كرد: گروه اعزامي مخابرات براي حل مشكلات فيبرنوري آماده است تا با ترميم خطوط در كمترين زمان ممكن مشكل را حل كنند.
وي گفت: همه رودخانه هاي فصلي نيكشهر طغيان كرده و سيلاب اجازه تردد نمي دهد و به دليل عدم وجود پل فقط هوايي امكان دسترسي به روستاها وجود دارد.
3043 **6081