۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۵۲
کد خبر: 83279282
T T
۰ نفر
عامل تهديد به بمب گذاري در يكي از بانك هاي تهران دستگير شد

تهران- ايرنا- رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ از شناسايي و دستگيري فردي كه تهديد به بمب گذاري در يكي از بانك هاي چهارراه فرمانيه كرده بود، خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از مركز اطلاع رساني پليس پايتخت، سردار كيوان ظهيري با اعلام خبر بازداشت فردي كه ظهر امروز در يكي از بانك ها تهديد به بمب‌گذاري كرده بود، اظهار كرد: ساعت 10 و 40 دقيقه صبح امروز با تماس با سامانه 110 اعلام شد زني ميانسال با حضور در بانكي در چهارراه فرمانيه تهديد به بمب‌گذاري مي كند كه به سرعت چند تيم از ماموران كلانتري 123 نياوران به همراه سركلانتر يكم پليس پيشگيري در محل حاضر شدند.
وي ادامه داد: با حضور ماموران در محل حادثه و طي بررسي‌هاي اوليه مشخص شد زن با يك ساك دستي وارد بانك شده و به سراغ رئيس بانك رفته و حين حضور نزد وي، بسته‌اي پيچيده شده با نوار چسب، چراغ چشمك‌زن، سيم و باطري و ريموت را از داخل ساك خارج و تهديد كرده كه در صورت عدم انجام خواسته وي، اقدام به انفجار بسته مي‌كند.
ظهيري افزود: اين زن از رئيس بانك تقاضاي 22 هزار دلار كرده بود و نارنجك و كلت نيز همراه خود داشت.
سردار ظهيري با اشاره به حضور تيم هاي تخصصي پليس در محل حادثه، متذكر شد: ماموران پس از انجام اقدامات اوليه، وارد بانك شدند و اين زن را دعوت به آرامش كردند، سپس در فرصت مناسب و با تيزهوشي موفق به دستگيري وي شدند و بسته مذكور را از دست اين زن خارج كردند.
رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ ادامه داد: با دستگيري اين زن 54 ساله و بررسي‌هاي تكميلي مشخص شد بسته مذكور حاوي مقداري سنگ بوده و به هيچ وجه چاشني و مواد منفجره به همراه نداشته بود.
وي خاطرنشان كرد: همچنين مشخص شد كلت و نارنجك همراه وي نيز قلابي بوده و قابليت شليك و انفجار نداشته است.
سردار ظهيري تصريح كرد: در نهايت ماموران اقدامات تخصصي بيشتر را داخل بانك انجام داده و متهم براي تحقيقات بيشتر به مقر انتظامي منتقل شد.
رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ يادآور شد: متهم در تحقيقات اوليه انگيزه اش از انجام اين كار را تهيه پول براي سفر به خارج از كشور عنوان كرد.
تهرام/9343//1348