۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۱۰
کد خبر: 83280056
T T
۰ نفر
2 سالن ورزشی چند منظوره در روستاهای سردشت احداث می شود

مهاباد - ایرنا - نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: 2 سالن چند منظوره به منظور افزایش سرانه ورزشی در روستاهای «اسلام آباد» و «قلعه رش» از توابع بخش مركزی سردشت احداث می شود.

رسول خضری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری های انجام شده، احداث این سالن های ورزشی كد دریافت كرد و موافقتنامه آنها از سوی اداره كل ورزش و جوانان آذربایجان غربی به امضا رسید.
وی اظهار داشت: این 2 روستا با جمعیتی بالغ بر یكهزار نفر، فاقد هرگونه امكانات ورزشی است و با رفع مشكل زمین و واگذاری آن، كلنگ این طرح ها به زودی به زمین زده می شود.
خضری با اشاره به اینكه افتتاح این سالن های چندمنظوره در افزایش سرانه ورزشی شهرستان تاثیرگذار خواهد بود، گفت: در صورت مشخص شدن پیمانكاران، این طرح ها برای كلنگ زنی وارد فاز اجرایی می شود.
وی اضافه كرد: 2 سالن ورزشی روستایی در شهر جدید «نلاس» با 95 درصد پیشرفت فیزیكی و روستای «نیشكولان» با 50 درصد پیشرفت فیزیكی در حال اجراست كه در آینده نزدیك به افتتاح می رسد.
خضری گفت: در پنج نقطه دیگر در مناطق روستایی این شهرستان نیز نیازسنجی شده و تلاش می شود در سال جاری نسبت به اخذ موافقت برای ساخت این سالن ها اقدام شود.
به گزارش ایرنا، سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی 67 سانتی متر بوده در حالی كه این میزان در سردشت 32 سانتی متر و كمتر از نصف میانگین استانی است.
سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با كشور عراق قرار گرفته است.
7562/6185/3072