۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۱۳
کد خبر: 83281147
T T
۰ نفر

خاكريز شكسته شده در ملاشيه اهواز در دست ترميم است

۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۱۳
کد خبر: 83281147
خاكريز شكسته شده  در ملاشيه اهواز در دست ترميم است

اهواز – ايرنا- معاون خدمات شهري شهرداري اهواز گفت: بخشي از خاكريز كانال سلمان در كوي ملاشيه اهواز شكسته شده كه توسط نيروهاي جهادي و مردمي در دست ترميم است.

عليرضا عاليپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: كانال سلمان در كوي ملاشيه به طول 15 متر ريزش كرده است آب به عمق يك متر وارد اراضي كشاورزي شده اما به منازل مسكوني راه نيافته است.
وي ادامه داد: سيلاب هدايت شده در كانال سلمان، چمران و زهكش دهخدا در يك نقطه به هم متصل و از آنجا راهي هورالعظيم مي شوند.
عاليپور يادآور شد: شهرداري از قبل سيل بندهايي به فاصله طولاني از كوي ملاشيه احداث كرده بود تا مانع ورود آب به قسمت هاي مسكوني شود.
وي گفت: از سويي ديگر در منطقه عين 2 نيز جداره هاي سيل بندها درحال تقويت هستند تا مانع ورود مجدد آب به نقاط مسكوني شود.
معاون شهردار درخصوص زمان بازگشايي كامل جاده ساحلي اهواز توضيح داد: باز شدن جاده ساحلي منوط به تخليه زيرگذر پل ها از آب است كه اين امر زماني اتفاق مي افتد كه دبي رودخانه كارون در مقطع اهواز به 2 هزار و 100 متر مكعب بر ثانيه برسد.
عليرضا عاليپور پيش از اين نيز با بيان اينكه باقي ماندن آب در خيابان هاي عين 2 اهواز و تركيب آن با فاضلاب شيوع بيماري هاي روده اي را در پي دارد و خطرساز است گفت: جمع آوري اين حجم آب به پمپ هاي قوي نياز دارد.
محله عين 2 در 2 كيلومتري جنوب غرب اهواز قرار دارد كه حدود 32 هزار نفر جمعيت دارد. اين منطقه در سال 95 به شهر اهواز ملحق شد. كوي ملاشيه در جوار منطقه عين 2 نيز حدود 50 هزار نفر جمعيت دارد.
سيل بندهاي احداث شده بر روي كانال سلمان از حدود هفت روز شكسته شد كه سبب ورود آب به مناطق مسكوني عين 2 شد و از چند روز گذشته به دليل شكستگي قسمت هايي از خاكريز كانال سلمان به ملاشيه نيز رسيده است.
'كانال سلمان' كانال خاكي به عرض 70 تا 110 متر و طول بيش از 100 كيلومتر، در پنج كيلومتري شمال شهر اهواز است كه با اهداف نظامي ساخته شده و نقش اساسي در نظريه 'جنگ آب' شهيد چمران و غرقاب سازي مناطق استقرار دشمن در دوران دفاع مقدس بازي كرد.
كانال انتقال آب سلمان در امتداد كانال چمران قرار دارد كه آب كرخه را براي مصارف شرب به اهواز منتقل مي كند.
9887/6002