۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۴۲
کد خبر: 83282597
T T
۰ نفر

اعطای مدرك به پیشكسوتان در رشته تدریس و قرائت قرآن

۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۴۲
کد خبر: 83282597
اعطای مدرك به پیشكسوتان در رشته تدریس و قرائت قرآن

تهران - ایرنا - دبیر شورای ارزیابی قاریان و مدرسان از آغاز مرحله ثبت‌نام و ارسال اثر این دوره از 1 تا 31 اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: از ویژگیهای این دوره اعطای مدرك به پیشكسوتان بالای 50 سال در رشته قرائت و تدریس است.

به گزارش عصر چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از شورای عالی قرآن ،«سیدعلی سرابی» در نشست خبری هشتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن كریم با اشاره به جزئیات این دوره ، افزود: براساس مصوبه اخیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور، پیشكسوتانی كه متقاضی دریافت مدارك ارزیابی هستند، می‌توانند بر اساس فراخونی كه متعاقبا از سوی شورای عالی قرآن منتشر خواهد شد و ارائه مستندات خود در بخش‌های نظری و عملی، بدون نیاز به حضور در آزمون‌های مربوطه در یكی از درجات 1 تا 3 شركت كنند.
قائم‌مقام شورای عالی قرآن كشور ابراز امیدواری كرد كه بتوان گام كوچكی در تقدیر و تجلیل از زحمات این پیشكسوتان عرصه قرآنی كه پشتیبان جریان قرآنی كشور بوده‌اند، برداشت.
دبیر شورای ارزیابی قاریان و مدرسان همچنین ضمن انتقاد تحقق نیافتن مزایای استخدامی این مدارك ادامه داد: مدارك ارزیابی قاریان از لحاظ اعتبار، تابع مدارك هنری است كه به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی كشور رسیده است ازاین رو علیرغم تلاش‌های انجام شده مزایای استخدامی این مدارك كه قرار بوده از سوی سازمان اداری و استخدامی به دستگاه‌ها ابلاغ شود، به این مدارك تعلق نگرفته است.
سرابی درعین حال ،گفت: اواخر سال گذشته این موضوع در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و مقرر شد تا حصول نتیجه پیگیری شود.
قائم‌مقام شورای عالی قرآن كشور ابراز امیدواری كرد كه این پیگیری‌ها در ماه‌های آینده به نتیجه مطلوب برسد و دیگر مشكلی در این زمینه وجود نداشته باشد.
در ادامه این نشست، مدیر ارتقاء و ارزیابی شورای عالی قرآن نیز اظهارداشت: پراكندگی جغرافیایی شركت‌كنندگان در دوره‌های ارزیابی 16 استان می‌باشد كه در این بین در بخش قاریان؛ استان‌های تهران خراسان رضوی، كرمان، زنجان و مازندران و همچنین در بخش مدرسان؛ استان‌های تهران، قم، لرستان، مركزی و البرز بیشترین شركت كننده را به خود اختصاص داده‌اند.
«علی قاسم‌آبادی» ،اظهار داشت: در دوره هفتم 27 درصد رشد شركت‌كنندگان نسبت به قبل را داشته‌ است و در طول هفت دوره برگزار شده 262 نفر موفق به اخذ گواهی‌نامه ارزیابی در یكی از درجات 1 تا 4 در بخش قاریان و مدرسان شده‌اند كه از این تعداد 51 نفر را بانوان تشكیل می‌دهند.

** هشتمین دوره­ ارزیابی از یكم اردیبهشت­‌ماه ۹۸ آغاز می‌شود.

با اساس اعلام دبیرخانه ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن كریم، با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی انجام شده، اولین مرحله از آزمون‌های هشتمین دوره­ ارزیابی، شامل ثبت‌نام و شركت در آزمون ورودی، در بازه زمانی ۱ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری اجرا خواهد شد؛ لذا قاریان و مدرسان علاقه‌مند فرصت دارند ظرف مدت یك ماه، با ثبت‌نام اینترنتی در پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن quranshora.ir بخش سامانه ارزیابی- و ارسال اثر خود به دبیرخانه شورای ارزیابی، در این آزمون شركت نمایند.
قاریان و مدرسان شركت‌كننده می‌بایست قطعات تلاوت و سایر آثار مورد درخواست را مطابق آیین‌نامه آزمون مرحله­ اول (ورودی) و ملاحظات مندرج در لینك ثبت نام ارسال كنند.
همچنین نتایج آزمون این مرحله در تیرماه سال جاری اعلام خواهد شد و سایر مراحل نیز مطابق تقویم اجرایی در سال ۹۸ ادامه و نهایتاً با صدور و اعطای مدرك تخصصی در اسفند ‌ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.
فراهنگ ** 3009 ** 1355
۰ نفر