۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۴۴
کد خبر: 83282765
T T
۰ نفر

فرماندار:

وضعيت رودخانه «گادر» اشنويه تحت كنترل است

۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۴۴
کد خبر: 83282765
وضعيت رودخانه «گادر» اشنويه تحت كنترل است

مهاباد - ايرنا - فرماندار اشنويه گفت: رودخانه گادر اين شهرستان كه سطح آب آن بر اثر بارش هاي اخير بالا آمده، تحت كنترل كامل است و جاي هيچگونه نگراني نيست.

اسعد خضري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه اين رودخانه هنوز به مرحله طغيان نرسيده، افزود: بارندگي هاي روز گذشته موجب پرآب شدن آب اين رودخانه شده است به طوري كه دبي رودخانه گادر هم اكنون در پل«پوش آباد» به 33 متر مكعب در ثانيه و در روستاي «پي قلعه» به 28 مترمكعب در ثانيه رسيده است.
وي گفت: از وضعيت اين رودخانه نيز در مسيرهاي آن به ويژه در پل پوش آباد بازديدهاي ميداني مكرر انجام شده است و راهداران نيز از مسدود شدن دهنه اين پل براي جلوگيري از سرريزشدن آب جلوگيري به عمل آورده اند.
وي اظهار داشت: هم اكنون تمامي عوامل امدادي و مديريت بحران در آمادگي كامل هستند و با همكاري خوب مجموعه راهداري و شهرداري وضعيت رودخانه مديريت شده است.
به گزارش ايرنا، رودخانه گادر از مهمترين رودخانه هاي اين منطقه به شمار مي رود كه از كوه‌هاي غرب اشنويه سرچشمه مي گيرد و با طي مسافتي در حدود 100 كيلومتر، طول شهرستان هاي اشنويه و نقده را مي‌پيمايد و سرانجام به درياچه اروميه مي‌ريزد.
پل پوش آباد نيز كه بر روي اين رودخانه قرار دارد از اهميت بسيار زيادي در جنوب آذربايجان غربي برخوردار است و يكي از مسيرهاي ارتباطي شهرستان هاي اشنويه، پيرانشهر و سردشت به شمار مي رود؛ راه ارتباطي شهر نالوس و 25 روستاي اين منطقه نيز از طريق اين پل انجام مي گيرد.
با ورود سامانه بارشي از روز گذشته به آذربايجان غربي، بارش باران در بيشتر مناطق استان شروع شد و در اين مدت 40 ميلي متر باران در اشنويه به ثبت رسيد.
شهرستان اشنويه با بيش از 74 هزار نفر جمعيت در امتداد مرزهاي ايران با شمال عراق و در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
9870/6185/3072