۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۳۸
کد خبر: 83282965
T T
۰ نفر

آمریكا جنگ اقتصادی با نیكاراگوئه را كلید زد

۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۳۸
کد خبر: 83282965
آمریكا جنگ اقتصادی با نیكاراگوئه را كلید زد

نیویورك- ایرنا- خزانه داری آمریكا كه این روزها به اتاق جنگ كاخ سفید تبدیل شده، ساعاتی پس از موضع گیری وزیر خارجه آمریكا علیه كوبا، جنگ اقتصادی با نیكاراگوئه به عنوان ضلع دیگر مثلث مخالفان امپریالیسم را كلید زد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دفتر كنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریكا (اوفك) روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی این تصمیم را اعلام كرد.
در این بیانیه آمده است: لاوریانو اورتگا موریلو پسر دانیل اورتگا رئیس جمهوری و روزالو موریلو معاون رئیس جمهوری نیكاراگوئه در فهرست تحریم قرار گرفته اند.
خزانه داری آمریكا همچنین بانك 'بانكو كورپریتیو اس ای' را به این فهرست افزوده و گفته است: اقدام امروز بر اساس دستور العمل اجرایی 13851 انجام شده و هدف آن فعالیت های مالی فاسد و شبكه های حامی رژیم اورتگاست.
اوفك ادامه داده است: این فرد و نهادی كه امروز اعلام شدند، از رژیمی حمایت می كنند كه از آوریل 2018 در موضع سیاسی افول كرده، مسؤولیت مرگ 325 نفر و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر را برعهده داشته، صدها فعال سیاسی و اجتماعی را بازداشت كرده و باعث شده تا بیش از 42 هزار نفر از مردم نیكاراگوئه به دنبال مهاجرت به كاستاریكا باشند.
سیگال مندلكر معاون وزیر خزانه داری آمریكا در این باره می گوید: رئیس جمهوری اورتگا، معاون رئیس جمهوری موریلوو اعضای حلقه درونی آنها همچنان به فساد، خشونت و نقض اصول حقوق انسانی ادامه می دهند.
وی ادامه می دهد: رژیم فاسد اورتگا، خواست مردم نیكاراگوئه برای اصلاحات را نادیده گرفته است كه شامل آزادی همه زندانیان سیاسی و انتخابات شفاف سریع می شود.
معاون تروریسم و اطلاعات مالی خزانه داری آمریكا اضافه می كند: خزانه داری 'لاوریانو اورتگا موریلو' و 'بان كورپ' را به خاطر نقش آنها در فساد و پولشویی برای رشد رژیم اورتگا تحریم می كند. این تحریم ها یك پیام به همه كسانی كه مسیر رژیم اورتگا را می پیمایند ارسال می كند كه هزینه زیادی برای سوء استفاده از اقتصاد و مردم نیكاراگوئه باید بپردازند.
در بیانیه اوفك تصریح شده است: در نتیجه تحریم های امروز، تمام اموال و منافع دارایی های این افراد و هر نهادی كه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، صاحب آن هستند یا 50 درصد یا بیشتر سهام آنها متعلق به این افراد باشد، در صورتی كه در حوزه كنترل آمریكا وارد شود، مسدود خواهد شد و باید به اطلاع اوفك رسانده شود.
این بیانیه می افزاید: اوفك به طور كلی هرگونه معامله اتباع آمریكایی با این افراد را ممنوع می داند.
اروپام*1429