۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۷:۵۱
کد خبر: 83283059
T T
۰ نفر
سرمايه گذاري در شهرك هاي صنعتي خراسان شمالي 2 برابر شد

بجنورد- ايرنا- مديرعامل شركت شهرك شهرك هاي صنعتي خراسان شمالي گفت: سرمايه گذاري در شهرك هاي صنعتي اين استان در سال 97 به نسبت سال 96، دو برابر افزايش يافته است.

سياوش وحدت روز پنجشنبه به خبرنگار ما اظهار داشت: عملكرد اين شركت در سال 97 با توجه به مشكلات اقتصادي و تورم بهترين عملكرد پس از ايجاد شركت شهرك هاي صنعتي و صنايع كوچك در خراسان شمالي بود.
وي افزود: در سال 97، 106 قرارداد سرمايه گذاري در اين شركت منعقد شد در حالي كه اين رقم در سال 96 53 قرارداد بود.
وي با بيان اين كه در قبال اين قراردادها، 34 هكتار زمين صنعتي به سرمايه گذاران واگذار شده است، افزود: با توجه به شعار امسال كه رونق توليد است، افزايش سرمايه گذاري ها مويد روحيه اميد در مردم استان است و رونق توليد را نير در پي خواهد داشت.
وي با تشريح چشم انداز هاي سرمايه گذاري در شركت شهرك هاي صنعتي گفت: امسال 30 طرح با بيش از 248 ميليارد ريال سرمايه گذاري به بهره برداري مي رسد كه اين طرح ها موجب اشتغال زايي 353 نفر خواهد شد.
وحدت اظهار داشت: 211 طرح صنعتي نيز در دست ساخت و ساز داريم كه پيشرفت فيزيكي آن ها بين 35 تا 98درصد است و با بهره برداري از اين طرح ها براي هزار و 500 نفر ايجاد اشتغال مي شود.
وي از تشكيل كميته رسيدگي به مشكلات شهرك ها و نواحي صنعتي نيز خبر داد و گفت: در اين مورد از استان هاي برتر كشور شديم و در ارزيابي عملكرد سال 96 كه نتايج آن سال قبل اعلام شد نيز رتبه برتر را در كشور كسب كرديم.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي افزود: يكي از محورهايي كه امسال بجد پيگيري خواهد شد تشويق واحدهاي صنعتي مستعد و هدايت آن ها به سمت دانش بنيان شدن است و در شهرك هاي صنعتي استان تا كنون دو واحد مستعد شناسايي شده و اين روند ادامه خواهد داشت.
خراسان شمالي داراي 9 شهرك و 6 ناحيه صنعتي است.
تنها منطقه ويژه اقتصادي استان نيز در بجنورد با گستره 350 هكتار تعريف شده كه مرحله نخست آن 49 هكتار وسعت دارد و در ايام دهه فجر سال 97 به بهره برداري رسيد.
خراسان شمالي 322 واحد توليدي در 15 شهرك، ناحيه صنعتي و منطقه ويژه اقتصادي دارد.
ب/ 6042