۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۱۹
کد خبر: 83283733
T T
۰ نفر

محدويت هاي ترافيكي نيمه شعبان در قم اعلام شد

۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۱۹
کد خبر: 83283733
محدويت هاي ترافيكي نيمه شعبان در قم اعلام شد

قم - ايرنا - سرپرست پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي قم گفت: با توجه به وضعيت مركز شهر و خيابان هاي اطراف حرم حضرت معصومه(س)، ازساعت 14 روز شنبه 31 فروردين ماه جاري، همزمان با ايام نيمه شعبان محدويت آمد و شد خودروهاي شخصي و موتورسيكلت اعمال خواهد شد.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري پليس، سرهنگ حسن قيصري روز پنجشنبه در گفت و گويي اظهار داشت: اين محدوديت ها از تقاطع عمار ياسر- آذر به سمت چهارراه بازار و بالعكس، از سه راه سجاديه به طرف خيابان انقلاب، از انتهاي بلوار بهار به سمت خيابان ارم، طول بلوار پيامبر اعظم(ص)، ابتداي ورودي پاركينگ ناظم زاده از سمت كوه خضرنبي و ميدان بقيه الله ابتداي بلوار ظهور به سمت مسجد مقدس جمكران مي باشد.
وي تصريح كرد: وسايل نقليه اي كه از سمت حرم حضرت معصومه - بلوار پيامبر اعظم(ص) به محدوده مسجد مقدس جمكران وارد مي شوند ابتدا به پاركينگ آل ياسين(شماره 7) هدايت شده و پس از تكميل ظرفيت پاركينگ 7 از تقاطع انسجام محدوديت اعمال مي شود و خودروها به پاركينگ انسجام (پاركينگ شماره 15) هدايت خواهند شد.
وي ادامه داد: در صورتي كه ظرفيت اين پاركينگ نيز تكميل شود از طريق بلوار حضرت خديجه (س) خودروها به ميدان مرجعيت و بلوار آيت الله بروجردي هدايت و در پاركينگ هاي ناظم زاده( شماره 11) و پاركسوار خضرنبي (شماره 8) و در نهايت به پاركينگ ظهور هدايت خواهند شد.
قيصري گفت: از ميدان بقيه الله و ورودي بلوار انتظار ابتدا هيچ گونه اعمال محدوديتي تا تكميل پاركينگ هاي شماره 1 و 2 اعمال نخواهد شد و در صورت تكميل اين دو پاركينگ از بلوار انتظار مقابل مجتمع ياوران مهدي(عج)، محدوديت اعمال مي شود و خودروها به پاركينگ دارالفقاهه (شماره 12) هدايت مي شوند و به محض تكميل پاركينگ محدوديت از ابتداي بلوار انتظار ازسمت ميدان بقيه الله اعمال و خودروها به پاركينگ هاي شماره 3 (انتظار)، 9 (طيبي)، 4 و 10 (پاركينگ نيايش) و در نهايت پاركينگ شماره 13 (پاركينگ آفتاب) هدايت مي شوند.
وي گفت: پاركينگ ياوران مهدي(عج) نيز از ابتدا اختصاص به توقف اتوبوس هاي برون شهري داشته و در صورت نياز در پايان شب نيمه شعبان مورد استفاده وسايل نقليه شخصي قرار خواهد گرفت.
سرپرست پليس راهور استان قم افزود: از سمت آزادراه كاشان به طرف ايستگاه راه آهن محمديه - بلوار خليج فارس، جاده جديدي احداث شده كه پس از ورود خودروها به بلوار خليج فارس از طريق دوربرگردان، به سمت پاركينگ هاي طيبي و پاركينگ شماره 4 و پاركينگ نيايش( شماره 10) هدايت خواهند شد.
وي گفت: از باند غرب به شرق بلوار پيامبر اعظم (سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) به مسجد مقدس جمكران) به صورت رفت و برگشت جداسازي و صرفا جهت وسايل نقليه عمومي و امدادي پيش بيني و اجرا خواهد شد.
قيصري تصريح كرد: خط سير جنوبي بلوار پيامبر اعظم در مسير غرب به شرق شامل مسير دسترسي و تندرو جهت استقرار موكب ها و آمد و شد زائران و مجاوراني كه قصد پياده روي به سمت مسجد مقدس جمكران را دارند اختصاص داده شده و خط سير شمالي دوطرفه شده و با استفاده از موانع فيزيكي موقت مسير خودروها تفكيك مي شود.
وي گفت: در صورت نياز ترافيكي و عدم تداخل با آمد و شد عابران پياده محدوديت خط سير جنوبي جهت آمد و شد وسايل نقليه عمومي برداشته مي شود.

** پنج هزار نيروي پليس، پاسدار رويداد بين المللي نيمه شعبان
فرمانده انتظامي استان قم نيز در گفت و گويي با تاكيد بر اين كه نيمه شعبان يك رويداد بين المللي و جهاني است و بايد به همين اندازه به آن توجه شود، گفت: پنج هزار نيروي پليس امنيت مراسم نيمه شعبان را در قم برعهده دارند.
سردار عبدالرضا آقاخاني اظهار داشت: مهم ترين سهم اين مراسم امنيت زائران بوده كه برعهده پليس است بنابراين بايد نگاه ما به مراسم جشن نيمه شعبان در قم اعتقادي و ارزشي بوده تا عمل مان انقلابي شود.
وي با اشاره به گستره فعاليت هاي مجموعه فرماندهي انتظامي استان قم در بخش هاي انتظامي، عملياتي، ترافيكي، پشتيباني و اطلاع رساني، تصريح كرد: به دليل افزايش ضريب امنيت و انضباط، 16 پايگاه انتظامي، عملياتي و تخصصي پليس هاي اطلاعات، راهور و آگاهي در مسجد جمكران مستقر شده است.
وي گفت: 5 هزار نيروي پليس امنيت مراسم نيمه شعبان را در قم بر عهده دارند، اين ماموريت بزرگ براي پليس فرصتي فراهم مي كند كه انضباط و توانمندي هاي خود را به نمايش بگذارد.
آقاخاني گفت: اقدام هاي فرهنگي مناسبتي از جمله پايگاه مشاوره و مددكاري اجتماعي پليس، توزيع بروشور، نقشه و تراكت هاي هشداري نيز جهت كاهش آسيب هاي اجتماعي توسط كارشناسان آموزش همگاني پليس قم توزيع مي شود تا اقدام هاي تبليغي و فرهنگي مكمل برنامه هاي امنيتي انتظامي و ترافيكي باشد.
1175 /