۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۰۶
کد خبر: 83284360
T T
۰ نفر

محور سخنان ائمه جمعه استان كرمان

۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۰۶
کد خبر: 83284360
محور سخنان ائمه جمعه استان كرمان

كرمان - ايرنا - ترويج فرهنگ غرب اشرافي گري، محكوم كردن اقدام آمريكا نسبت به نهاد مردمي سپاه افتخار سپاه در دفاع از ولايت و انقلاب و نقش سربازان گمنام در امنيت پايدار از جمله محورهاي سخنان ائمه جمعه شهرستان هاي استان كرمان است.

**جيرفت :
به گزارش ايرنا، امام جمعه جيرفت در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه جيرفت گفت: مديران بايد خادم مردم باشند لذا بايد زندگي ساده اي مثل مردم داشته باشد.
حجت الاسلام رضا سعادت فر افزود: وقتي حقوق نجومي و زندگي اشرافي گري در جامعه ترويج پيدا مي كند فساد اقتصادي بيشتر مي شود.
وي اظهار داشت: امروز فرستادن بچه ها به كلاس موسيقي نوعي ترويج موسيقي بوده و اين يعني تغيير سبك زندگي جامعه و جدايي از ارزشهاي جامعه است.
وي از نمايندگان مجلس خواست تا در مساله سند 2030ورود كنند، گفت: نمايندگان مجلس نبايد به مسئولان دولتي اجازه اجراي اين سند را دهند.
خطيب جمعه جيرفت بيان كرد: دشمن از ابتدا تاكنون رهبري را در جامعه جايگاه تشريفاتي داشته باشند لذا امروز دشمنان دنبال ترويج اين مساله هستند.
وي ولايت مداري را رمز مهم پيشرفت جامعه اسلامي برسمرد و گفت: اين روحيه دشمن را نااميد مي كند.
وي به بستن صفحه اينستاگرامي سردار سليماني اشاره كرد و گفت: اگر امام گوشه چشمي عنايت كنند دشمنان را از صفحه روزگار محو مي كنند.
وي از شهردار و مجموعه مسئولان براي خدمات در زمان سيلاب تشكر كرد و گفت: لايه روبي رودخانه ها بايد بصورت ويژه در دستور كار قرار گيرد.
امام جمعه جيرفت ضمن تبريك هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: عامل نابودي و نااميدي تروريست ها فعاليت هاي سربازان گمنام زمان(عج) است.
** سيرجان :
امام جمعه سيرجان در خطبه هاي نماز اين هفته گفت : حاكمان كاخ سفيد به همراه صهيونيست ها بيش از40 سال بر ملت ايران با جنگ ، تحريم ، ترور و توطئه هاي گوناگون قصد حاكميت مجدد را داشتند اما ملت ، نظام و كشور ما نه تنها عقب نشيني نكرد بلكه به اقتدار رسيد و امروز هم با توطئه هاي همه جانبه پنهان و سياست هاي خصمانه آشكارراه به جايي نمي برند و به اهداف شان نخواهند رسيد.
حجت الاسلام سيدمحمود حسيني حركت هاي جديد آمريكا در ونزوئلا ، سودان و ليبي را محكوم كرد و گفت : مردم تصميم گيرنده هستند و سرنوشت كشور خود را رقم مي زنند و همانطور كه عراق ، سوريه ، لبنان و ديگر كشورهاي منطقه را از دست داديد هرگز به نقشه مورد نظر خود نخواهيد رسيد زيرا ملت ها مقابل شما هستند.
وي همراهي مردم ، مسئولان و نيروهاي مسلح را در مهار بحران سيل اخير در كشور را نشان از اتحاد و همدلي بي سابقه ملت ايران عنوان كرد و گفت : كارشكني هاي آمريكا براي نرسيدن كمك هاي سيل زدگان به جايي نرسيد و امروز خوب بود استكبار جهاني به خود مي آمد و مي ديد كه نه تنها ملت ايران در صحنه كمك رساني بودند بلكه مردم و جوانان برخي كشورهاي منطقه همراه ملت ايران شدند.
خطيب جمعه سيرجان با تبريك ميلاد حضرت مهدي عج گفت : فلسفه ظهور حضرت مهدي حاكميت اسلام و برپايي عدل و داد است و بر اساس آيات و روايات و تاريخ گذشته مي دانيم حق هميشه پيروز است و باطل به زودي نابود مي شود.
وي افزود : در طول تاريخ هم ظالمان و مستكبران حاكميت شان گذرا بود و امروز هم ستمگراني كه با كشتار مردم در يمن ، سوريه ، افغانستان و عراق و ديگر كشورها ازارتكاب هر ظلمي كوتاهي نكردند غروب و افول شان حتمي و نزديك است و اين سپاه اسلام است كه حق را ياري مي كند و حاكم است.
خطيب جمعه سيرجان به سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با جمعت قرآني كشورهم پرداخت و قرآن را موجب سعادت و اقتدار جامعه اسلامي دانست و گفت : تسليم در برابر طاغوت ، بدفهمي ها و كج فهمي ها ناشي از دوري از قرآن است و خواستار برنامه ريزي هاي فراگير براي گسترش فرهنگ قرآن كريم شد.
امام جمعه سيرجان به مناسبت هاي مختلف هفته از جمله ميلاد امام زمان و روز سربازان گمنام اشاره كرد و افزود : اين نيروهاي اطلاعاتي در كشف هر توطئه اي عليه نظام اسلامي و ملت ايران موفق بودند و مجاهدات خاموش داشتند و اشراف اطلاعاتي بر تحركات و توطئه هاي دشمن داشتند و دارند كه جاي سپاسگزاري و تقدير است.
حج ت الاسلام حسيني به دوم ارديبهشت ماه سالروز تشكيل سپاه پاسداران در سال 57 هم پرداخت و گفت : سپاه از جمله نهادهاي تشكيلاتي و مردمي است در اقتدار و امنيت و پيشرفت كشورنقش آفريني خوبي را داشته و دارند در حوزه هاي دفاعي ، امنيت ، ساخت سلاح و آمادگي در ماموريت هاي محوله موفق بودند و دشمن هم كه امروز مي داند قدرت خود را از دست داده است او را تروريست مي خواند تا بلكه بتواند براساس سياست هاي جاهلانه خود به اصطلاح شكست خود را جبران كند.
خطيب جمعه سيرجان به مناسبت هفته كار و كارگر و سال رونق توليد اشاره كرد و توليد و خودكفايي را ابزار پيروزي در جنگ اقتصادي دانست و سپس به دهه تكريم از مساجد پرداخت و تكريم از مساجد را ضمن تنظيف و زيبايي هميشگي ، گستردگي جمعيت و حضور جوانان در مسجد دانست.
**كرمان :
خطيب جمعه كرمان با محكوم نمودن اقدام وقيحانه سردمداران آمريكا نسبت به سپاه پاسداران گفت : امروز اين نهاد مردمي مفتخر به پاسداري از حريم ولايت و انقلاب اسلامي است .
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام احمد شيخ بهائي در آئين اين هفته نماز جمعه كرمان با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي هويت همه چيز را تغيير داد، گفت: در قالب انقلاب اسلامي ملت به هويت اصلي خود برگشت و در كنار ملت، ارتش و ساير نيروهاي مسلح نيز به هويت اصلي خود براي حفاظت از منافع و آرمان هاي ملت برگشت و سپاه افتخار دارد كه پاسدار انقلاب اسلامي است.
وي گفت: ترامپ در گذشته از ملت ايران به عنوان ملت تروريست نام برده بود و حالا سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را گروه تروريستي اعلام كرده و عجيب است كه آنها آنچه را كه شايسته خودشان است به ما نسبت مي دهند.
حجت الاسلام شيخ بهائي با تاكيد بر اينكه خداوند متعال دشمنان ما را احمق آفريده است، اظهار داشت: دشمنان مي توانستند با تبليغات خود مردم را به سپاه و بسيج بدبين كنند و از حماقت شان زماني اين كار را انجام دادند كه سپاه در خط مقدم خدمت به مردم در جريان سيل بود.
خطيب جمعه كرمان با اشاره به پوشيدن لباس پرافتخار سپاه تاكيد كرد: همه ما يك صدا مي گوئيم كه ما ملت ايران همه سپاهي هستيم.
حجت الاسلام شيخ بهايي با اشاره به اينكه ائمه اطهار (ع) فرموده اند هر جا ديديد دو روايت به شما رسيد يكي طبق نظر دشمنان و يكي خلاف نظر آنها بود، موردي را اجرا كنيد كه مخالف نظر دشمنان است و رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز فرموده اند هر چه كه ديديد دشمن از آن تعريف كرد، در آن بازنگري كنيد.
وي يادآور شد: يك زماني دشمن در اين كشور از رنگ سبز حمايت مي كرد و يك عده از دشمنان شناخته شده و افرادي نيز سبز شدند و معلوم شد رنگ شيطاني است و اما يك زماني اين رنگ سبز به رنگي تبديل شده كه دشمنان با آن مخالفت كردند و ديديد كه در چند ماه گذشته دشمنان چه توطئه هايي عليه سپاه كردند.
امام جمعه موقت كرمان عنوان كرد: سپاه يك نهاد است و ممكن است افرادي در اين لباس نيز اشتباه كنند و اين موضوع در هر لباسي ممكن است رخ دهد و در حقيقت روحانيت، سپاه، ارتش، بسيج، دانشگاهيان و ديگر اقشار مدافعان و محافظان اسلام هستند و تبلغيات دشمن اثر نمي كند.
حجت الاسلام شيخ بهايي با بيان اينكه سيل اخير يك امتحان، بلا و نعمت بود، گفت: اين سيل از نظر خسارت هاي وارده به مردم يك بلا بود اما نعمت اين بود كه دلها را به هم نزديك كرد.
وي تاكيد كرد: قوه قضائيه بايد با تدبير رسيدگي كند كه اگر در حادثه سيل اخير كوتاهي شده حتما با مقصران برخورد شود و مسئولان بايد از اين تجربه گرانقدر كه به آساني به دست نيامده استفاده كرده و تصميمات درست، دقيق، بدون تكيه به دشمن و با تكيه به نيروهاي جهادي، جوانان، شركت هاي دانش بنيان و در سايه منويات رهبري را اتخاذ كنند و برنامه ريزي كرده و به موقع اجرا كنند و به درستي نظارت شود.
امام جمعه موقت كرمان ضمن دعوت همگان به رعايت تقواي الهي، گفت: هيچ راه نجاتي به جز راه تقوا وجود ندارد و حجم سفارش ها درباره تقوا به دليل اهميت آن است.
وي در ادامه ضمن تبريك اعياد شعبانيه به ويژه ميلاد با سعادت امام عصر (عج) اظهارداشت: ما منتظر حكومت جهاني حضرت مهدي (عج) هستيم.
**ريگان :
امام جمعه ريگان گفت: برادران ما در وزارت اطلاعات در عين گمنامي همه جا حضور دارند .
حجت الاسلام علي رنجبر ماهاني در نماز اين هفته ريگان با تبريك ميلاد امام زمان عج و نامگذاري اين روز به نام روز سربازان گمنام امام زمان گفت: مقام معظم رهبري فرمودند وزارت اطلاعات چشم بينا و بيدار نظام اسلامي است .
وي بيان داشت: برخورد با عوامل شرارت و ناامني و مقابله با باندهاي فساد اقتصادي و رصد فعاليت سرويس هاي جاسوسي بيگانه از اقدامات با ارزش و قابل تقديري است كه طي يكسال گذشته وزارت اطلاعات توانسته است در كارنامه درخشان خود به منصه ظهور بگذارد .
امام جمعه ريگان عنوان كرد : برادران ما در وزارت اطلاعات در عين گمنامي همه جا حضور دارند خصوصا انجايي كه دشمنان قسم خورده در كمين و ضربه زدن به نظام انقلاب بوده اند و هستند.
رنجبر ماهاني به سالروز تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سال 58اشاره و ابراز داشت: اولين طرح براندازي نظام جمهوري اسلامي كه در كودتاي نوژه بود نقش بي بديل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سركوب اين كودتا موثر بود .
وي با اشاره به دومين طرح براندازي نظام جمهوري اسلامي كه كودتاي قطب زاده بود اشاره كرد و اظهار داشت: اين كودتا توسط اطلاعات سپاه عوامل ان شناسايي و بازداشت شدند.
امام جمعه ريگان گفت: امريكائيها امروز ضربات مهلكي از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خورده اند و اعلام مي كنند به خاطر امنيت در خاورميانه و جهان سپاه پاسداران را در ليست تروريست قرار داده ايم
رنجبر ماهاني بيان داشت :ما به امريكائيها مي گوييم ايا بي ثباتي و ناامني در منطقه را داعش و القاعده به وجود اورد يا سپاه پاسداران و امريكائيها بدانند تمام ملت ايران سپاهي اند و حامي و قدران سپاه پاسدران انقلاب اسلامي هستند .
7450/7429/ 7435/ 7440/7443/ 5054