۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۳۴
کد خبر: 83284527
T T
۰ نفر

كنگره بین‌المللی طب تولید مثل در یزد شروع به كار كرد

۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۳۴
کد خبر: 83284527
كنگره بین‌المللی طب تولید مثل در یزد شروع به كار كرد

یزد - ایرنا - هشتمین كنگره بین‌المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل و سومین كنگره علمی ژنتیك تولید مثل عصر روز جمعه در بیمارستان شهید صدوقی یزد آغاز به كار كرد.

به گزارش ایرنادر این كنگره سه روزه افزون بر 500 نفر از استادان و دانشجویان شاخص طب تولید مثل ایران و جهان حضور دارند.
معاون مركز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشكی یزد در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: 364 مقاله به دبیرخانه كنگره طب تولیدمثل و كنگره ژنتیك تولیدمثل ارسال شد كه در مجموع 16 مقاله توسط هیات داوران برگزیده انتخاب شد كه به صورت سخنرانی در این كنگره ارائه می شود.
محمدعبدلی افزود: در كنگره مورد اشاره در زمینه های آندوكرینولوژی باروری ، آندرولوژی ، اهدای تخمك و جنین و رحم جایگزین ، اپیدمیولوژی باروری، ایمونولوژی باروری ، بهداشت باروری ، تكنیك های كمك باروری، ژنتیك و باروری، سلول های بنیادی ، جراحی و لاپاراسكوپی در درمان ناباروری، حفظ باروری و فیزیولوژی باروری بحث و بررسی می شود.
دبیر علمی این كنكره افزود: 46 محقق و دانشمند داخلی و خارجی برای ارائه سخنرانی از كشورهای انگلستان، استرالیا، ایتالیا، چین، قزاقستان، عمان ، آلمان، عراق و نیوزلند دعوت شدند.
عبدلی افزایش سطح علمی متخصصان و كارشناسان در زمینه طب تولید مثل و حمایت از پژوهش های دانشجویی مرتبط با طب تولید مثل را از اهداف برگزاری این كنگره عنوان كرد.
وی اضافه كرد: همچنین برگزاری پنل های تخصصی در زمینه تحریك كنترل شده تخمك گذاری، پذیرش آندومترو نقش ارولوژی در روش های كمك باروری از دیگر برنامه های كنگره مورد اشاره است.
عبدلی یادآور شد: در حاشیه این كنگره جدیدترین داروها و تجهیزات حوزه طب تولیدمثل در نمایشگاهی معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.
رئیس پژوهشكده و مركز درمان ناباروری یزد پیش از این با اشاره به تاسیس نخستین مركز ناباروری كشور در سال 68 در این استان گفته بود: تاكنون در این مركز 12 هزار نوزاد به روش آی وی اف (یكی از روش های درمانی پیشرفته كمك باروری) متولد شدند.
عباس افلاطونیان با بیان اینكه این مركز ،قطب اصلی درمان ناباوری و تولید مثل بیماری در كشور است افزود: در سال 79 مركز مورد اشاره از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به عنوان قطب علمی كشور در زمینه ناباروری و تولید مثل و همچنین در سال 1380 هجری شمسی به عنوان مركز تحقیقاتی نمونه در جشنواره پژوهشی رازی معرفی شد.
وی خاطر نشان كرد:سالانه هفت هزار و 500 زوج جهت درمان ناباوری به این مركز مراجعه می كنند افزود: افزون بر90 درصد مراجعان به این مركز از خارج استان هستند كه بیشترین آنها از استان‌های كرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی می باشند.
2088/ 2047/