۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵
کد خبر: 83285491
T T
۰ نفر

دماي هوا 6 تا 8 درجه در استان مركزي كاهش مي يابد

۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵
کد خبر: 83285491
دماي هوا 6 تا 8 درجه در استان مركزي كاهش مي يابد

اراك - ايرنا - مسئول پيش بيني اداره كل هواشناسي استان مركزي گفت: دماي حداقل هوا براساس خروجي فعلي مدل ها در سردترين ساعات روزهاي سه شنبه و چهارشنبه در اين استان نسبت به دماي فعلي بين 6 تا 8 درجه كاهش خواهد يافت.

«رضا مرادي» روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: به دليل عبور امواج متناوب ناپايدار لايه هاي مياني جو در روز هاي آتي تا روز سه شنبه گاهي رگبار و رعد و برق و وزش باد شديد و احتمال تگرگ پيش بيني مي شود.
وي اظهار داشت: همچنين به دليل هسته سرد اين سامانه و ريزش هواي سرد روزهاي آتي، كاهش نسبي دماي هوا پيش بيني مي شود بنابراين در برخي از مناطق استان، احتمال كاهش دما به كمتر از صفر وجود دارد كه مي تواند موجب بروز سرمازدگي در بخش هاي مختلف كشاورزي شود.
مسئول پيش بيني اداره كل هواشناسي استان مركزي گفت: روز سه شنبه احتمال بارش برف در مناطق سردسير و كوهستاني استان دور از انتظار نيست و بر اين اساس توصيه مي شود كشاورزان اقدامات لازم براي كاهش خسارات احتمالي در نظر بگيرند.
مرادي اين اقدامات را شامل، استفاده از كودهاي اسيد آمينه با پتاسيم يا اسيد آمينه ضد تنش به صورت محلول پاشي به صورت غيرمستقيم در بالاي تاج درختان، استفاده از ايجاد دود در باغات و مالچ پاشي در سطح باغات عنوان كرد.
وي اظهار داشت: در گلخانه ها ذخيره سازي سوخت مايع و كنترل درجه حرارت گلخانه ها به صورت منظم و ترميم قسمت هاي آسيب ديده احتمالي و تعبيه و راه اندازي موتور برق اضطراري لازم است.
مسئول پيش بيني اداره كل هواشناسي استان مركزي گفت: متوقف كردن مبارزه شيميايي در مناطقي كه احتمال دما به زير صفر مي رسد و ادامه مبارزه با علف هاي هرز و در صورت نياز با سن غلات انجام شود.
مرادي افزود: به بهره برداران توصيه مي شود باغات انگور كه براي پيشگيري از سرما با پوشش خاك پوشانيده شده اند تا پايان هفته از خاك خارج نكنند.
465 ميليمتر بارندگي در سال زراعي جاري ( اول مهرماه پارسال ) تاكنون در استان مركزي به ثبت رسيده است.
6991/3075